Zbierała porzucone paragony. W tydzień ukradła 3 tys. zł

Paragony zbierała po klientach, którzy je porzucili. Później zwracała pieniądze za zakupy. 24-letnia kasjerka okradła w ten sposób sklep na 3 tys. zł w tydzień. Sprawa wyszła na jaw, gdy okazało się, że nagle wzrosła liczba anulowanych transakcji.

  • Paragon jest podstawą do wykonania zwrotu pieniędzy za anulowanie zakupów.
  • To z tej funkcji korzystają nieuczciwi kasjerzy, przy dokonywaniu fikcyjnych zwrotów.
  • 24-letnia kasjerka z Wałbrzycha w ten sposób ukradła 3 tys. zł w tydzień.

Nieuczciwa kasjerka wykorzystywała porzucone przez klientów sklepu paragony i na ich podstawie dokonywała fikcyjnych zwrotów pieniędzy. Kobieta masowo anulowała zakupy, w efekcie w ciągu tygodnia okradła swoje miejsce pracy i wyciągnęła z kasy fiskalnej 3 tys. zł.

Paragony zbierała po klientach. Ukradła 3 tys. zł w tydzień

O zdarzeniu donosi wałbrzyska policja, która na początku maja otrzymała zgłoszenie w sprawie. Centrala sklepu, w którym pracowała 24-latka, zaalarmowana została nagłym wzrostem anulowanych paragonów. Podczas jednego dnia pracy 2 maja 24-latka wykorzystała paragony do odwołania 17 transakcji i zwróciła pieniądze.

Reklama

Wewnętrzna kontrola wykazała, że 24-letnia pracownica zatrudniona w sklepie od 3 miesięcy zdążyła otrzymać specjalną kartę, która dawała jej dostęp do anulowania paragonów po klientach. Transakcje 24-latka anulowała po wyjściu klientów ze sklepu, a pozyskane w ten sposób pieniądze wkładała sobie do kieszeni.

Policja zatrzymała nieuczciwą kasjerkę. Zdążyła anulować 34 transakcje

W wyniku zgłoszenia w sklepie przy ul. Kasztelańskiej pojawili się policjanci dzielnicowi z Komisariatu Policji I w Wałbrzychu. 24-latka została zatrzymana przez funkcjonariuszy i usłyszała zarzut oszustwa.

Policjanci potwierdzili też, że w ciągu tygodnia kasjerka dokonała 34 fałszywych zwrotów towaru i w efekcie wzbogaciła się o 3 tys. zł. Za popełnione przestępstwo 24-latka może spędzić następne 8 lat w więzieniu.

"Działania mundurowych pokazują, jak ważna jest szybka reakcja i skuteczna współpraca z lokalnymi instytucjami" - podsumowuje podkom. Agnieszka Głowacka-Kijek, Zespół Komunikacji Społecznej Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu.

PT

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: paragony | oszustwo | kradzież
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »