Zmiana zasad popularnej promocji PKP. "Lepsze dopasowanie do potrzeb"

Koniec z tańszymi, spontanicznymi podróżami. Teraz ci, którzy chcieliby skorzystać z popularnej promocji “Taniej z bliskimi”, muszą się zdecydować na podróż nie później niż tydzień przed wyjazdem. Przewoźnik argumentuje, że chce zachęcić pasażerów do zakupu biletów z większym wyprzedzeniem.

"Taniej z bliskimi" to promocja biletów tańszych o 30 proc. od ich bazowej ceny. Jest przeznaczona dla grup od dwóch do sześciu osób. Można z niej skorzystać w pierwszej i drugiej klasie w pociągach Intercity i TLK oraz w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia. PKP wprowadziło ofertę dwa lata temu i od tego czasu cieszy się ona dużym zainteresowaniem. Tylko w pierwszym roku, ze zniżki skorzystało prawie 9 mln podróżujących.

Najpierw jeden dzień, potem trzy

Po jej wprowadzeniu bilety można było kupować nawet z dnia na dzień. Pod koniec zeszłego roku na podróż trzeba było się decydować nie później niż 3 dni przed wyjazdem. W grudniu przewoźnik tłumaczył, że „realizacja wzmocnień na krótko przed odjazdem pociągu powodowała większą nieprzewidywalność i przekładała się na punktualności”. Argumentował, że podróżujący w grupie nie mogli rezerwować miejscówek obok siebie, bo zwykle były już zajęte. „Wcześniejsze planowanie podróży umożliwi pełniejszy dostęp do miejsc i wybór odpowiedniej konfiguracji przejazdu” – wyjaśniał zmianę przewoźnik.

Reklama

Teraz siedem dni

Teraz zaś, żeby móc skorzystać z promocji, podróżni muszą kupić bilet w okresie od 7 do 30 dni przed wyjazdem. Na ofercie "Taniej z bliskimi" zaoszczędzi ten, kto zaplanuje podróż z wyprzedzeniem. Gorzej w przypadku chęci organizowania podróży-niespodzianki albo weekendowego wypadu. "Zmiana pozwoli na lepsze dopasowanie do aktualnych potrzeb pasażerów oraz umożliwi bardziej efektywne zarządzanie miejscami w pociągach" — odpowiedziała portalowi branżowemu Rynek-Kolejowy.pl Marta Ziemska z biura prasowego spółki.

Bez względu na decyzje spółki, przybywa pasażerów PKP. Po podsumowaniu tegorocznych wakacji przewoźnik poinformował, że od 1 czerwca do końca sierpnia z usług PKP Intercity skorzystało 23,2 mln osób. To o 15 proc. więcej niż w zeszłym roku i o 25 proc. więcej niż w 2022 r. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKP | promocje | bilety | zasady
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »