Zmiany w Grupie PWN

Po uwzględnieniu niekorzystnych zmian na rynku wydawniczym Zarząd PWN podjął decyzję o przyspieszeniu realizacji strategii, mającej na celu skoncentrowanie się na rynku podręczników akademickich i szkolnych w jego najbardziej obiecujących segmentach tematycznych.

Po uwzględnieniu niekorzystnych zmian na rynku wydawniczym Zarząd PWN podjął decyzję o przyspieszeniu realizacji strategii, mającej na celu skoncentrowanie się na rynku podręczników akademickich i szkolnych w jego najbardziej obiecujących segmentach tematycznych.

Bieżący rok zaznaczy się daleko idącymi zmianami w funkcjonowaniu Grupy PWN, a zwłaszcza największego z jej podmiotów - Wydawnictwa Naukowego PWN. Po uwzględnieniu niekorzystnych zmian na rynku wydawniczym Zarząd PWN podjął decyzję o przyspieszeniu realizacji strategii, mającej na celu skoncentrowanie się na rynku podręczników akademickich i szkolnych w jego najbardziej obiecujących segmentach tematycznych. Ważnym elementem tej strategii będzie wykorzystanie rangi PWN jako renomowanego wydawnictwa encyklopedycznego i słownikowego. Strategia ta wymusza również reorganizację Wydawnictwa Naukowego PWN, ograniczenie kosztów administracyjnych oraz dostosowanie zatrudnienia do obrotów, jakich osiągnięcie planowane jest w najbliższych dwóch latach.

Reklama

Zarząd PWN SA podjął decyzję o redukcji zatrudnienia znacznej liczby pracowników i rozpoczęciu negocjacji ze związkami zawodowymi w tej kwestii. Docelowo pracę może stracić do 160 osób. Część z tych osób kontynuować będzie współpracę z Wydawnictwem na podstawie indywidualnych umów. Decyzja ta jest bolesna. Zwalniani z żalem pracownicy są wysokiej klasy fachowcami, związanymi z firmą od wielu lat. Znana wszystkim trudna sytuacja ekonomiczna kraju, twarde wyzwania konkurencyjne i technologiczne powodują konieczność zmian w funkcjonowaniu PWN. Firma dołoży wszelkich starań, by odchodzący pracownicy uzyskali w miarę możliwości istotną pomoc w swojej nowej sytuacji zawodowej.

Grupa PWN należy do największych w Polsce przedsięwzięć wydawniczych. W jej skład - oprócz Wydawnictwa Naukowego PWN - wchodzą Wydawnictwo Szkolne PWN, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, spółka multimedialna pwn.pl. PWN jest także - wraz z Polską Izbą Książki i Polskim Towarzystwem Wydawców Książek - właścicielem Centrum Informacji o Książce. W skład grupy wchodzi także AZYMUT - lider polskiego rynku dystrybucji książek. Obroty Grupy w roku 2001 wyniosły ponad 170 milionów PLN, co w porównaniu z rokiem 2000 stanowi wzrost o 14 procent. Także w roku bieżącym Grupa planuje osiągnąć wzrost sprzedaży i powiększenie rentowności w działalnosci zarówno wydawniczej, jak i dystrybucyjnej.

W ubiegłym roku zakończył się proces budowy narzędzi, które pozwolą stworzyć największą i najnowocześniejszą w Polsce encyklopedyczną i słownikową bazę danych. Umożliwi to między innymi przyspieszenie prac nad realizacją Wielkiej Encyklopedii PWN, której po roku sprzedano ponad 25 tysięcy subskrypcji. Planowany jest dalszy rozwój projektów multimedialnych PWN. Z ponad milionem sprzedanych egzemplarzy seria Encyklopedia Multimedialna PWN do dziś pozostaje najlepiej sprzedającą się publikacją elektroniczną w Polsce.

Podczas zbliżającego się posiedzenia Rady Nadzorczej PWN w dniu 19 lutego, Zarząd spółki przedstawi Radzie Nadzorczej nową strukturę zarządzania. Procesy podejmowania decyzji zostaną uproszczone, a koszty administracyjne zmniejszone. Część stanowisk kierowniczych zostanie zlikwidowana.

Jak twierdzi prezes Peter Whiskerd-Węgorzewski: "Wdrożenie programu restrukturyzacji jest warunkiem koniecznym dla rozwoju Wydawnictwa i całej Grupy, utrzymanie pozycji lidera w Polsce oraz wypracowanie oczekiwanego przez akcjonariuszy zwrotu z inwestycji."

"Od ponad 50 lat PWN jest częścią polskiej kultury i nauki - podkreślił Grzegorz Majerowicz, członek Zarządu PWN - Książki i ludzie PWN towarzyszą kolejnym pokoleniom czytelników. Trudna sytuacja wymusza trudne decyzje. Jesteśmy przekonani, że nasza strategia i nowa struktura wydawnictwa umożliwi nam skuteczne działanie."

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »