Znamy cenę akcji Żabki. Wartość oferty to prawie 6,5 mld zł
Cena sprzedaży akcji w ofercie publicznej Grupy Żabka została ustalona na 21,5 zł, czyli na maksymalnym poziomie podawanego wcześniej przedziału cenowego - podała spółka w komunikacie prasowym. Oferta obejmuje sprzedaż 300 mln istniejących akcji (bez akcji dodatkowego przydziału). Wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł - tym samym giełdowy debiut Żabki jest czwartym największym w historii warszawskiego parkietu, po Allegro, PZU i PKO BP.
Od momentu ogłoszenia przez Żabkę zamiaru debiutu na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych mówiło się, że może to być jedna z największych ofert publicznych w historii stołecznego parkietu. Tak też się stało. Ostateczna cena akcji plasuje Żabkę za Allegro (debiut w 2020 r., wartość oferty 9,2 mld zł), PZU (debiut w 2010 r., wartość oferty 8,1 mld zł) i PKO BP (debiut w 2004 r., wartość oferty 7,9 mld zł).
"Duże zainteresowanie, jakim cieszyły się akcje naszej spółki wśród inwestorów w Polsce i za granicą, pozwoliło na ustalenie ceny na maksymalnym poziomie przedziału cenowego. Przed nami giełdowy debiut, który rozpocznie kolejny etap rozwoju naszej firmy. Cieszymy się, że będą w nim mogli uczestniczyć nasi nowi akcjonariusze" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym spółki, Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka.
Oprócz 300 mln istniejących akcji, oferta Żabki obejmuje do 45 mln akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału, wartość oferty jeszcze wzrośnie - wyniesie wówczas 7,42 mld zł.
Ostateczna cena ofertowa - 21,5 zł za akcję - jest jednakowa dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.
Akcjonariusze sprzedający zdecydowali o przydziale inwestorom detalicznym 5 proc. ostatecznej liczby akcji sprzedawanych (4,4 proc. z uwzględnieniem akcji dodatkowego przydziału).
Od 1 do 9 października trwał book-building, czyli budowa księgi popytu, wśród inwestorów instytucjonalnych, a w dniach 2-9 października zapisy na akcje dla inwestorów detalicznych. Na potrzeby procesu budowania księgi popytu został ustalony przedział cenowy w wysokości 20-21,5 zł za jedną akcję oferowaną.
Akcje były oferowane przez akcjonariuszy sprzedających; nie było emisji nowych akcji.
Zapisy od inwestorów instytucjonalnych odbędą się w dniach 10-14 października. Przydział akcji oferowanych nastąpi nie później niż 15 października.
Grupa Żabka planuje debiut na GPW 17 października (lub w zbliżonym terminie).
Żabka to sieć sklepów convenience. Obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej liczącą ponad 10,5 tys. sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową, do której należy marka Maczfit czy Platforma Dietly. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka niedawno rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.