Zysk Agory prawie 30 procent powyżej oczekiwań

Grupa Agory odnotowała w I kwartale 2015 roku 25,9 mln zł zysku EBITDA wobec 20,2 mln zł zysku rok temu. Wynik okazał się 28,5 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 20,2 mln zł zysku.

Oczekiwania analityków wahały się od 14,6 mln zł zysku EBITDA do 23,4 mln zł zysku.

Marża EBITDA grupy wyniosła 9,2 proc., rosnąc z 5,6 proc. rok wcześniej.

Strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 0,2 mln zł, podczas gdy analitycy oczekiwali 4,1 mln zł straty. W pierwszym kwartale 2014 roku strata sięgnęła 9,6 mln zł.

Przychody mediowej grupy osiągnęły 282,8 mln zł w porównaniu do 254 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się 269,4 mln zł przychodów.

Wzrost najwyższej pozycji, przychodów reklamowych, wyniósł 4,1 proc. do 115,5 mln zł. Ponad 22 proc. wzrostu do 50,9 mln zł zanotowała sprzedaż biletów do kina. Przychody z działalności filmowej (dystrybucja i koprodukcja) sięgnęły 8,4 mln zł. O 43 proc. wyższa była tzw. pozostała sprzedaż.

Reklama

Koszty wzrosły o 6,3 proc. do 280,3 mln zł, przy czym wyższe były koszty usług obcych, wydatki na reprezentację i reklamę oraz wynagrodzenia. Spadło zużycie materiałów oraz amortyzacja.

Poniżej tabela z wynikami Agory i ich porównaniem do konsensusu PAP:

1Q2015 wyniki kons. różnica r/r q/q
Przychody 282,8 269,4 5,0% 11,3% -15,3%
EBITDA 25,9 20,2 28,5% 82,4% 2,0%
EBIT 2,5 -3,9 - - 127,3%
Zysk netto -0,2 -4,1 -95,1% -97,9% -
marża EBITDA 9,2% 7,4% 1,76 3,57 1,55
marża EBIT 0,9% -1,6% 2,48 4,66 0,55
marża netto -0,1% -1,7% 1,59 3,71 -2,98

Agora podtrzymuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć w tym roku od 2 do 4 proc. w porównaniu z 2014 r. Początek roku wskazuje jednak, że wzrost może kształtować się w górnych granicach tego zakresu.

Według szacunków podanych w raporcie, rynek reklamy w Polsce wzrósł w pierwszym kwartale 2015 r. Wydatki na reklamę w dziennikach spadły rok do roku o 10,5 proc., a w magazynach o 9 proc. Najmocniejszy wzrost zanotowało radio (wydatki 15 proc. do góry), drugi był internet (6,5 proc.), a trzecie kino (4,5 proc.). Rynki reklamy telewizyjnej oraz zewnętrznej wzrosły po 3,5 proc.

Agora podtrzymuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć w tym roku od 2 do 4 proc. w porównaniu z 2014 r. Początek roku wskazuje jednak, że wzrost może kształtować się w górnych granicach tego zakresu - podała Agora w raporcie kwartalnym.

Według szacunków podanych w raporcie, rynek reklamy w Polsce wzrósł w pierwszym kwartale 2015 r. o 3,5 proc. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług blisko 1,7 mld zł.

"Spółka podtrzymuje swoje szacunki tegorocznego wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 2 do 4 proc. Biorąc jednak pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki oraz wyższy od oczekiwanego wzrost wydatków na reklamę w okresie styczeń - marzec 2015 r., Agora nie wyklucza, że dynamika tego wzrostu w 2015 r. może być nieznacznie wyższa niż w 2014 r. i kształtować się w górnych granicach przewidywanego zakresu wzrostu" - czytamy w raporcie.

Według lutowej prognozy Agory, rynek reklamy w dziennikach ma skurczyć się w tym roku o 12-15 proc. Wartość wydatków na reklamy w czasopismach ma spaść o 8-11 proc. Agora szacowała ponadto, że rynek reklamy telewizyjnej w 2015 roku wzrośnie o 3-5 proc., a internetowej o 6-8 proc. Reklama radiowa ma wzrosnąć natomiast o 4-6 proc., a reklama zewnętrzna o 1-3 proc.

W 2014 roku rynek reklamy wzrósł według Agory o ponad 2,5 proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Gazeta Wyborcza | Agora SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »