Konto w aplikacji mobilnej - postaw na nowoczesne bankowanie

Wg danych PRNews, na koniec 2018 r. liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych wyniosła aż 7,8 mln, a liczba wykonanych przez nich transakcji finansowych - aż 89 mln! To o 115 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017.

Dobre konto bankowe powinno być dziś nie tylko tanie, ale również wygodne i funkcjonalne. Aby uprościć bankowanie, większość banków udostępniła klientom aplikacje mobilne. Dostępne na smartfony i tablety, umożliwiają wykonywanie operacji finansowych w dowolnym miejscu i czasie.

Czym są bankowe aplikacje mobilne?

Bankowe aplikacje mobilne to specjalne programy umożliwiające dostęp do rachunku bankowego poprzez urządzenia mobilne, np. smartfony czy tablety. Aby działały zgodnie z przeznaczeniem, urządzenie musi mieć dostęp do internetu.

Reklama

Użytkownicy aplikacji mobilnych w liczbach

Wg danych PRNews, na koniec 2018 r. banki miały 7,8 mln użytkowników aplikacji mobilnych (na koniec III kw. 2018 było to 7,2 mln - bez banków spółdzielczych). Doliczając do tego instytucje, które nie wzięły udziały w ankiecie, liczna bankujących przez telefon i tablet może wynosić nawet 8,5 mln. Wraz z rosnącą liczbą użytkowników aplikacji mobilnych zwiększyła się również transakcyjność. W IV kwartale 2018 r. klienci mobilni wykonali aż 89 mln transakcji finansowych. To wzrost aż o 115 proc. w porównaniu do danych prezentowanych w analogicznym okresie roku 2017.

Kto najczęściej korzysta z bankowych aplikacji mobilnych?

Bankowanie przez aplikacje najczęściej wybierają osoby młode, ceniące swój czas i... niezależność. Jak pokazują statystyki, w grupie wiekowej 18-24 lata z bankowości mobilnej korzysta aż 59 proc. Wśród osób osoby powyżej 60 roku życia - niespełna 3 proc.

Dlaczego warto korzystać z usług banku przez aplikację?

Korzystanie z bankowych aplikacji mobilnych jest wygodne. Pomaga również oszczędzić czas i uniezależnić bankowanie od godzin pracy i lokalizacji oddziałów. To jednak nie wszystko. Dzięki aplikacji:

- szybko sprawdzisz saldo konta, zrobisz przelew i złożysz wniosek o kredyt. W dowolnym miejscu i czasie;

- zapłacisz za zakupy i usługi, nie posiadając karty płatniczej i gotówki. Płatności zbliżeniowe telefonem są bardzo proste i nie wymagają uruchamiania aplikacji. Aby zrealizować transakcję, odblokuj telefon i przyłóż go do terminala;

- wypłacisz pieniądze z bankomatu bez użycia karty płatniczej. Wszystko dzięki nowoczesnemu systemowi płatności BLIK. BLIK pozwala wypłacać pieniądze z bankomatu, realizować płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, a nawet wystawiać czeki przy pomocy 6-cyfrowych kodów, generowanych przez aplikację. To jednak nie wszystko. Dzięki tej nowoczesnej usłudze zrobisz przelew, nie znając numeru konta odbiorcy. Jeśli odbiorca przelewu jest użytkownikiem BLIK-a, wystarczy ci jedynie jego numer telefonu;

- zyskasz dostęp do depozytów i kont oszczędnościowych z ponadprzeciętnym oprocentowaniem. Często zdarza się, że z najbardziej atrakcyjnych ofert mogą skorzystać wyłącznie użytkownicy aplikacji mobilnych;

- szybko i wygodnie kupisz bilet komunikacji miejskiej i zapłacisz za parking. Bez szukania drobnych i stania w kolejce do biletomatu czy parkometru;

- kupisz polisę ubezpieczeniową dla siebie i swoich bliskich.

Czy bankowe aplikacje mobilne są bezpieczne?

Korzystanie z bankowych aplikacji mobilnych jest nie tylko wygodne, ale również bezpieczne:

- dostęp do aplikacji jest zazwyczaj chroniony indywidualnym, 4-cyfrowym kodem PIN. Nawet jeśli twój telefon dostanie się w niepowołane ręce, skorzystanie z usług banku wcale nie będzie łatwe;

- dane twoich rachunków i innych produktów bankowych nie są przechowywane w pamięci telefonu. Jeśli stracisz urządzenie, będą one w pełni bezpieczne;

- użytkując aplikację, nie będziesz narażony na ataki typu phishing, polegające na przedstawieniu użytkownikowi fałszywej strony internetowej banku celem pozyskania danych do logowania;

- większość operacji wykonywanych przy pomocy aplikacji wymaga potwierdzenia hasłem mobilnym;

- po upływie określonego czasu (zazwyczaj możesz zdefiniować jego wartość samodzielnie), następuje automatyczne wylogowanie z aplikacji. Aby skorzystać z niej ponownie, konieczne jest wpisanie kodu PIN;

- komunikacja między aplikacją a systemem banku jest odpowiednio zabezpieczona i szyfrowana.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »