Trzecia edycja European VR/AR Congress

Rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, możliwości i sposoby wykorzystania VR i AR w medycynie, architekturze i biznesie, a także przyszłość tych technologii - to tematy, które zdominowały trzecią edycję European VR/AR Congress. Dwa dni Kongresu zgromadziły w Centrum Nauki Kopernik ekspertów i pasjonatów wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, którzy zgodnie podkreślali: to nasza przyszłość.

Jak za pomocą VR/AR szkolić chirurgów albo pracowników budowy? Czy VR może uleczyć zeza i znacząco wpłynąć na życie seniorów? Co zrobić, aby na nowo odbudować zaufanie odbiorców mediów oraz zarobić na wykorzystaniu technologii VR i AR - odpowiedzi na te pytania można było odnaleźć w części konferencyjnej kongresu.

Podczas pierwszego dnia szczególnie mocno reprezentowany był blok medyczny. Eksperci opowiadali o wykorzystaniu VR i AR w szkoleniu chirurgów, wspomaganiu operacji kardiochirurgicznych i plastycznych oraz leczeniu zeza.

Reklama

Piątkowy panel dyskusyjny European VR/AR Congress rozpoczęła prelekcja dr Brygidy Dzidek, zajmującej się rozwiązaniami haptycznymi w aplikacjach, których szacowany aktualnie na 16 miliardów dolarów rynek wzrośnie do nawet 45 miliardów dolarów w 2022 roku. - Najważniejsze będzie danie poczucia obecności, czyli przeniesienie użytkownika w czasie i przestrzeni w taki sposób, by był w stanie za to zapłacić - tak kreśliła przyszłość technologii VR i AR.

O wykorzystaniu VR i AR w branży budowlano-deweloperskiej opowiadały Anna Tryfon-Bojarska i Weronika Kemmer ze firmy Skanska. Podkreślały, że chociaż wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań jest trudne w tak konserwatywnej branży, to VR i AR jest w niej coraz szerzej wykorzystywany. Jakub Korczyński z Giant Laze opowiadał natomiast o przykładach wykorzystania VR/AR w przemyśle: w trakcie inwentaryzacji, vision pickingu (odnajdywania produktów w magazynie) i raportowaniu wypadków.

Równolegle z konferencją miały miejsce warsztaty, m. in. z tworzenia materiałów video w 360 st. prowadzone przez Lousia Jebba - wieloletniego dziennikarza brytyjskiego dziennika "The Independent" oraz współautora sukcesu gazety "i", który podczas pierwszego dnia opowiadał o szansie, jaką dla mediów są immersywne narracje, dające odbiorcom większe poczucie obecności w samej opowieści.

Nowością podczas trzeciej edycji kongresu był Startup Contest. Wzięło w nim udział 10 młodych firm, działających w sferze VR i AR. W czasie warsztatów uczyli się, jak przedstawić projekt potencjalnym inwestorom, aby zdobyć środki na jego realizację. 4 najlepiej ocenione startupy zaprezentowały swoje projekty przed jury i publicznością. Zwycięzcą została firma 1000 realities - studio zajmujące się real support - wsparciem dla pracowników przemysłowych w VR i AR. Nagrodą główną były zestawy LenovoAR Jedi Challenges oraz Lenovo VR Explorer.

W trakcie wieczoru networkingowego odbyła się premiera filmu dokumentalnego "Polska Rzeczywistość Wirtualna" - efekt prac Wojciecha Szczerby i Dawida Grzesika. O tym, jakie jest naprawdę VR opowiadają w obrazie eksperci z branży marketingu, biznesu i rozrywki, twórcy treści, obserwatorzy postępu technologicznego, inwestorzy oraz przedsiębiorcy - ci, którzy już teraz z sukcesem wykorzystują VR w swojej pracy, modelu biznesowym oraz w życiu towarzyskim.

Po raz pierwszy częścią kongresu było także starcie na argumenty w formie merytorycznego pojedynku, czyli "Ring VR vs AR". O tym, że AR ma przewagę nad VR, z powodu swojej naturalności przekonywał Piotr Baczyński. Tomasz Kopczuk natomiast bronił VR akcentując, że ma szereg zastosowań, których rozszerzonej rzeczywistości brakuje: edukacja chirurgów, branża turystyczna, gamingowa.

Jednak VR i AR to nie tylko przemysł i nauka, ale także rozrywka. Nie zabrakło jej w drugiej części kongresu, tj VR/AR expo. Uczestnicy mogli wcielić się w bohaterów Gwiezdnych Wojen podczas Star Wars Jedi Challange, a także poczuć się jak kierowca rajdowy w grze Gran Turismo od Sony.

Goście mieli również pierwszą szansę zapoznania się z aplikacją "Wykreślona Warszawa" - projektem, pozwalającym zobaczyć w AR warszawskie budynki, które nie powstały ze względu na wybuch II wojny światowej.

- Jesteśmy miejscem, gdzie świat technologii spotyka świat biznesu. Ten pierwszy inspiruje ten drugi, ten drugi inwestuje w ten pierwszy - podsumowywał wydarzenie Piotr Graszek, dyrektor wykonawczy Kongresu.

Dowiedz się więcej na temat: firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »