EPK - Punkt naprawdę kontaktowy

Funkcjonowanie Elektronicznego Punktu Kontaktowego jest wynikiem wdrożenia w Polsce dyrektywy usługowej. Polskie władze przyjęły model punktu mieszanego - w postaci internetowego portalu połączonego z interaktywnym centrum pomocy dla przedsiębiorców. Sprawdź, co możesz znaleźć na biznes.gov.pl.

EPK - dowiedz się, co musi wiedzieć początkujący przedsiębiorca

Analizy przeprowadzone przez Ministerstwo Gospodarki, jak również dotychczasowe doświadczenia związane z funkcjonowaniem Punktu pokazały, że przedsiębiorcy, na etapie rejestrowania działalności gospodarczej, mają małą wiedzę na temat swoich praw i obowiązków. Dlatego na Portalu treści są uporządkowane z uwzględnieniem cyklu życia firmy - od niewiążącej jeszcze decyzji o rozpoczęciu działalności, przez rejestrację firmy, jej funkcjonowanie, zawieszenie i zamknięcie. Pozwala to osobom, które rozważają rozpoczęcie działalności zorientować się, z czym wiąże się prowadzenie własnego biznesu.

Reklama

EPK - interaktywne poradniki

Ponieważ pomysłów na biznes jest tyle, ilu przedsiębiorców, na EPK można znaleźć interaktywne poradniki przedsiębiorcy, które prowadzą użytkownika krok po kroku, jak zrealizować daną procedurę administracyjną. W zależności od udzielonych odpowiedzi powstaje podręcznik, który szczegółowo opisuje kolejne etapy działania.

Mając na celu maksymalne uproszczenie rejestracji firmy przygotowano np. scenariusze rejestracji działalności w najpopularniejszych branżach: zakład fryzjerski, mechanik samochodowy, sklep internetowy, firma sprzątająca, lokal gastronomiczny i wiele innych. Z kolei dla prowadzących firmę opracowano poradniki dot. m.in. rejestracji kasy fiskalnej, rozliczenia z ZUS, wykorzystania samochodu w firmie, czy zatrudniania pracownika.

EPK - procedura administracyjna nie taka straszna

Wiemy jak trudny może być kontakt z urzędem. "Kto", "gdzie", "jak", to pytania, jakie zadają sobie przedsiębiorcy, którzy chcą zrealizować procedurę administracyjną. EPK to ułatwia. Portal zawiera scentralizowaną bazę teleadresową urzędów i instytucji. Są na nim również opublikowane opisy prawie 600 procedur administracyjnych. Z nich można się dowiedzieć jak, krok po kroku, załatwić daną sprawę w urzędzie. Dzięki wyszukiwarce można również ustalić lokalizację procedury, tzn. jaki urząd ją realizuje, określić maksymalny czas załatwienia sprawy i związane z tym koszty.

EPK - nie znalazłeś odpowiedzi - zapytaj

Kto pyta nie błądzi. Jeżeli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie na Portalu albo nie masz czasu szukać - zapytaj Beatę, naszego wirtualnego urzędnika. Ona podpowie Ci na czacie. Wolisz kontakt z żywym człowiekiem, możesz skorzystać z usług Centrum Pomocy Pojedynczego Punktu Kontaktowego i CEIDG. Tam, w czasie rzeczywistym, przy pomocy czatu lub telefonicznie uzyskasz odpowiedź. Jednak pamiętaj, jeżeli Twoja sytuacja jest nietypowa, my też musimy się naradzić, a czasem przekazać Twoje pytanie do organu, który odpowiada za interpretację przepisów. Jeżeli tak się stanie, na odpowiedź będziesz musiał poczekać do siedmiu dni roboczych.

EPK - daj się zaskoczyć, daj się poprowadzić

Daj się zaskoczyć tym, co znajdziesz na stronie biznes.gov.pl, a nie tym, czego wymaga od Ciebie urząd skarbowy, ZUS lub inny organ. Na EPK udostępniamy więcej informacji i narzędzi niż się spodziewasz.

Staramy się udzielać pomocy dużym i małym przedsiębiorcom, bo każdy jest dla nas ważny.

Misją Elektronicznego Punktu kontaktowego jest ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce przez dostarczanie informacji w przystępnej i nowoczesnej formie. Daj się poprowadzić. Wejdź na biznes.gov.pl.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »