Reklama

Już 37 proc. firm na świecie wdrożyło sztuczną inteligencję

Chatboty wykorzystujących przetwarzanie języka naturalnego czy uczenie maszynowe - te technologie rewolucjonizują biznes, w tym marketing. Wciągu czterech ostatnich lat zaufanie firm do rozwiązań opartych na AI zwiększyło się o 270 proc.

Tylko w ciągu ostatniego roku liczba firm z różnych branż, wdrażających technologie sztucznej inteligencji, wzrosła trzykrotnie - czytamy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com "Software house". Szefowie działów IT coraz częściej przekonują się, że decyzja w tej sprawie to dla ich przedsiębiorstw być albo nie być. Jeśli sami tego nie zrobią, prędzej czy później po sztuczną inteligencję sięgnie konkurencja.

Reklama

Współczesny biznes nie może obejść się bez technologii. Szczególnie istotna jest ona w przypadku usprawniania procesów w firmach, bo pozwala zaoszczędzić spore pieniądze. A prym w tym wiedzie marketing, w którym z powodzeniem wykorzystuje się zaawansowane rozwiązania, które wdrażane są przez software house'y.

Asystent Google poda godzinę, prognozę pogody, ustawi przypomnienie, ale także opowie dowcip, wyśle maila, spisze listę zakupów i przypomni, że trzeba je zrobić... Ale jak wykorzystać go w biznesie? Jakie inne technologie wdrożyć, aby zarobić jak najwięcej, jak przy tym współpracować z software house'ami?

W branży wirtualnych asystentów trwa wyścig zbrojeń. Swoje rozwiązania forsują - choć nie wszędzie z równym zaangażowaniem - m.in. Amazon, Microsoft, Apple, ale też Samsung, Alibaba czy Baidu, a - według prognoz rynkowych - rynek czeka przełom.

W Polsce na razie jednak poznajemy Asystenta Google'a. I na razie dla większości z nas to po prostu cyfrowy pomocnik, który zrobi za nas - po otrzymaniu polecenia głosowego - większość rzeczy, które moglibyśmy w ciągu kilku sekund zrobić sami.

Ograniczenie jego roli (albo innych, dedykowanych rozwiązań) jedynie do nastawiania budzika byłoby jednak marnotrawstwem potencjału sztucznej inteligencji (AI). Firmy mogą np. zintegrować się z asystentem poprzez platformę Actions on Google, która umożliwia tworzenie komend głosowych służących do wchodzenia w interakcje głosową z daną marką. Z tej możliwości jako pierwsze w Polsce skorzystały m.in. PLAY ("OK, Google, zapytaj PLAY, co nowego?") i eSky ("OK, Google. Porozmawiaj z eSky").

Asystent Google we współpracy z eSky wyszukuje więc dla użytkownika najlepsze połączenia lotnicze i przekierowuje go na stronę mobilną, gdzie może on dokonać rezerwacji biletu. To wszystko w jednym, kilkuminutowym procesie.

- Dzięki współpracy z Google Polska planowanie podróży jest prostsze, szybkie i wygodne, jak zwykła rozmowa. Jako lider technologiczny w branży travel, stale testujemy nowe technologie, rozwijamy nasz serwis i aplikację. Widzimy wyraźne zainteresowanie technologiami głosowymi i chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, dlatego cieszymy się, że wspólnie z Google mogliśmy wprowadzić na polski rynek to przełomowe rozwiązanie - przekonywała w Interaktywnie.com Anna Wiertel, Marketing Communication Director w Grupie eSky.

Jak czytamy w raporcie, kluczem do realizacji najważniejszych celów biznesowych firm - budowania silnej marki, pozyskiwania i utrzymania klientów - jest personalizacja. Aby zapewnić klientom poczucie indywidualnego traktowania przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po sztuczną inteligencję (AI) i inne nowoczesne technologie, których zastosowanie w ciągu ostatniego roku wzrosło o 44 proc.

Działania tego typu, wdrażane m.in. przez software house'y pozwalają identyfikować klientów i zarządzać przekazem dostosowanym do indywidualnych oczekiwań niezależnie od sposobu, w jaki klient wchodzi w interakcję z firmą.

W 2018 r. już 29 proc. działów marketingu wykorzystywało technologie oparte na AI w celu personalizacji kontaktów z klientami, dostarczania ofert w czasie rzeczywistym i tworzenia dynamicznych stron internetowych. Do 2020 r. w skali globalnej narzędzia takie staną się już standardem.

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »