Reklama

Stolice regionów pod lupą

W ciągu drugiego kwartału br. stolice regionów doczekały się ponad 2 mln publikacji. Cykliczna analiza, wydawana przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" ujawnia, które miasto wojewódzkie prowadzi w medialnej rywalizacji.

Po raz kolejny "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" zbadała obecność medialną miast wojewódzkich. W najnowszym zestawieniu raportu "Stolice Regionów" przeanalizowano okres od kwietnia do czerwca br., poddając badaniu materiały pochodzące z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych..

Reklama

Pierwsze miejsce w raporcie ponownie zajęła Warszawa. Na jej temat opublikowanych zostało niemal 600 tys. informacji. Na podium znalazły się też: Kraków (225,1 tys.) oraz Poznań (219,1 tys.).

W Top 10 pojawiły się również Wrocław (179,4 tys.), Gdańsk (146 tys.), Łódź (137,4 tys.), Katowice (107,2 tys.), Szczecin (89,7 tys.), Lublin (77,9 tys.) i Bydgoszcz (70,9 tys.). Najsłabiej ze wszystkich badanych miast wypadł Gorzów Wielkopolski osiągając jedynie 28,6 tys. doniesień.

Warszawa bezkonkurencyjna

Warszawa okazała się nie mieć sobie równych. Najgłośniej o stolicy było w Internecie, gdzie pojawiło się o niej niemal 500 tys. informacji. Najczęściej o "syrenim grodzie" pisały portale: stooq.com, kulturadostepna.pl oraz warszawa.eska.pl. Drugim w kolejce najpopularniejszym medium była prasa z 43,4 tys. publikacji, które ukazywały się głównie w "Rzeczpospolitej", "Gazecie Wyborczej - Warszawa" i jej wydaniu ogólnopolskim. W rozgłośniach radiowych można były usłyszeć o niej prawie 36 tys. razy, najczęściej w Programie 1. Polskiego Radia, w Polskim Radiu 24 i w TOK FM. O stolicy mówiło się najmniej w stacjach telewizyjnych. Informacji o Warszawie pojawiło się tam zaledwie 17,2 tys. (najczęściej w Polsat News, TVN24 i TVP Info).

183 mld odbiorców i ponad 3 mld zł. zwrotu medialnego!

Analiza wskaźnika dotarcia wykazała, że materiały na temat Warszawy mogły dotrzeć aż do 183 mld odbiorców, to o 112 miliardów więcej niż w tym samym czasie uzyskał Kraków. Wiadomości na temat Wrocławia osiągnęły potencjalny zasięg 58 mld. W Top 3 o mały włos nie pojawiła się stolica Wielkopolski. Informacje o Poznaniu mogły zostać odebrane przez 57 mld osób.

Warszawa została także liderem pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego. Anality-cy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" wycenili go na blisko 3 mld złotych. Na drugiej pozycji znalazł się Kraków z AVE o wartości 1,2 mld zł. Na trzeciej Poznań - tu zwrot me-dialny wyniósł prawie 900 mln zł.

Gdyby analizowane miasta chciały uzyskać ten sam poziom ekspozycji, to wszystkie razem musiałyby wydać na reklamę około 10 mld złotych.

Łódź wygrywa w tytułach

Tylko w tym przypadku Warszawa ustępuje pierwszeństwa innemu miastu stołecznemu. Nie-oczekiwanie na prowadzenie wychodzi Łódź z liczbą publikacji z nazwą miasta w tytule rów-ną 998. Takich informacji o stolicy pojawiło się o 114 mniej. Pierwszą trójkę zamyka Poznań, który w tytułach pojawił się 726 razy.

"Stolice Regionów" to cykliczne badanie, prowadzone od stycznia 2015 roku, które przedstawia analizę wizerunku miast wojewódzkich w mediach.

Pełna wersja raportu

W raporcie uwzględnione zostały?następujące wskaźniki: liczba publikacji, dotarcie oraz wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów, obecność stolic województw na pierwszych stronach gazet oraz w tytułach prasowych, zmiany w czasie ukazywania się informacji, a także najaktywniejsze źródła.

Metoda: ilościowa analiza danych

Analizowane słowa kluczowe: nazwy miast wojewódzkich we wszystkich odmianach

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »