Zarabianie w internecie bez... strony internetowej? Sprawdź, jak zacząć!

Program partnerski, afiliacja, systemy prowizyjne - ten sposób zarabiania w internecie nosi wiele nazw. Zasada działania jest podobna i prosta: wystarczy polecać produkty przez internet. Programy partnerskie mają w swojej ofercie mnóstwo ofert różnego rodzaju - od produktów finansowych, przez usługi telekomunikacyjne, po ankiety i opinie, i nie trzeba przy tym wcześniej danej usługi czy produktu kupić, by polecać ją na swoim blogu czy stronie. Jak zacząć zarabiać w programie partnerskim? Sprawdź, jakie to proste!

3 kroki do zarabiania w programie partnerskim

Po pierwsze wybierz dobry program partnerski - w dalszej części artykułu postaramy się przedstawić cechy programów partnerskich, na które powinieneś zwrócić uwagę, bo są korzystne.

Po drugie - stwórz własną stronę do promocji wybranych produktów - to jedna z najważniejszych korzyści, jakie daje program partnerski. Dzięki temu, że dostajesz stronę "gratis" masz możliwość działania w internecie bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z tworzeniem i utrzymaniem strony internetowej. Więcej o korzyściach i możliwościach płynących z posiadania strony partnerskiej powiemy w dalszej części tego artykułu.

Reklama

I po trzecie - liczy się dobry pomysł! Praca w ramach programu partnerskiego będzie jeszcze bardziej owocna, jeśli trafimy do naszego odbiorcy także tekstem i grafiką. Na szczęście, nie musisz być specjalistą od reklamy. Większość programów partnerskich daje dostęp do narzędzi promocji - pozwala tworzyć unikalne banery reklamowe, choć jednak niektóre z nich mają dość ograniczone funkcje. Za chwilę przedstawimy możliwości programów partnerskich, które dadzą Ci konkurencyjną przewagę bez większego wysiłku.

Szukasz sposobu na dodatkowe środki każdego miesiąca? Sprawdź, jak działa ten program"

Dobry program partnerski to połowa sukcesu

Ktoś, kto po raz pierwszy zetknął się z afiliacją może myśleć, że zarabianie w sieci polega tylko na reklamowaniu produktów, z których się samemu korzystało (np. gadżetów czy lokat). Tymczasem programy partnerskie oferują całe mnóstwo produktów, a niektóre z nich zapewniają także narzędzie do promocji. By zacząć zarabiać na swojej stronie czy blogu, wystarczy wybrać dobry program partnerski.

Jeśli chcesz promować produkty z określonej tematyki, wybierz odpowiedni program. Na rynku są takie specjalizujące się i w modzie, i w sprzedaży suplementów i kosmetyków, ale najwięcej jednak pozwolą zarobić programy partnerskie specjalizujące się w finansach i usługach.

Jeśli zatem chcesz zarabiać na stronie czy blogu o finansach, zarejestruj się w programie oferującym produkty finansowe, np. LeadStar.pl. Szczególną uwagę zwróć na obsługę, pomoce (poradniki, filmy, kontakt) i formę rozliczenia. Jeśli dany program partnerski dodatkowo o swojego partnera dba, dając chociażby ekstra premię z okazji urodzin, czy nagradzając efekty wzrostem stawek, to znaczy, że z takim programem można nawiązać długą współpracę.

- Dlaczego warto być wiernym jednemu programowi? O ile współpraca z nim jest dla ciebie satysfakcjonująca, masz dobre warunki i faktycznie zarabiasz, nie daj się zwieść konkurencji oferującej przysłowiowe "złote góry". W praktyce prowizyjnym programom zależeć może na twojej jednorazowej rejestracji, nie zaś na długofalowej współpracy - mówi pani Angelika z LeadStar.pl. Dobry program poznasz po tym, że daje możliwość negocjowania stawek. Jeśli naprawdę chcesz mieć stałe dodatkowe źródło dochodu, nie kieruj się jedynie stawkami oferowanymi w programie partnerskim - dodaje.

Program programowi nierówny - nie daj się zwieść. Wybór odpowiednich jest oczywiście uzależniony od tego, w jaki sposób zamierzasz promować dany produkt czy usługę. Co trzeba wziąć pod uwagę szukając odpowiedniego programu partnerskiego?

Zwróć uwagę na panel - czy jest nowoczesny i intuicyjny? Czy możesz dostosować go do swoich potrzeb? Nowoczesny program partnerski zadba o to, byś czuł się swobodnie i nic nie krępowało twoich działań. A jeśli będziesz mieć problem z obsługą panelu, napisz do obsługi klienta czy pomocy. Sprawnie działający dział IT to podstawa wiarygodnego programu partnerskiego!

Jesteś w tym nowy? Zaufaj programowi, który dba o wydawców bez doświadczenia - zapewnia poradniki dla początkujących, np. o tym jak zarabiać, jak korzystać z narzędzi, czy choćby informuje, jak rozliczać się z Urzędem Skarbowym. Takiemu partnerowi w biznesie można zaufać.

Jeśli mówimy o rozliczeniach - to prawdziwa pięta achillesowa większości programów partnerskich. Na rozliczenia często trzeba czekać kilka miesięcy, i nie mamy gwarancji, że premia zostanie nam naliczona. LeadStar wprowadził inny model rozliczenia, chcąc ukrócić złe praktyki panujące dotychczas na rynku.

- Jeśli szukasz zarobku, to nie chcesz czekać 4 miesiące do zaksięgowania środków z premii, czy do osiągnięcia progu wypłaty. Dlatego w dobrym programie powinieneś mieć możliwość wypłaty prowizji już od 1 zł w dowolnym momencie lub automatycznie zlecać wypłatę ostatniego dnia miesiąca. Praca w programie partnerskim to też praca, nie rozumiemy więc dlaczego mielibyśmy kazać naszym wydawcom czekać na uzasadnione wynagrodzenie - słyszymy od pani Angeliki z LeadStar.pl - Zasady muszą być transparentne, a wydawca musi mieć dostęp do szczegółowych rozliczeń. Nikt, bez względu na zawód czy branżę, na wypłatę nie powinien czekać tygodniami. W LeadStar przelewy premii robimy następnego dnia po zleceniu, i to wydaje nam się sprawiedliwym rozwiązaniem. Chcemy być fair, co nie jest częstym podejściem na rynku programów prowizyjnych.

- LeadStar wyróżnia również to, że chcemy mieć aktywny kontakt z naszymi wydawcami - posiadamy własną grupę na facebooku przeznaczoną tylko dla naszych wydawców. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje ze strony naszych wydawców i w przeciwieństwie do innych bierzemy je pod uwagę - wiele zmian w naszym panelu podyktowanych było sugestiami naszych wydawców np. wysyłanie wiadomości do poleconych, rankingi, poradniki, dedykowane narzędzia do obsługi strony internetowej wydawcy - dodaje Kasia z LeadStar.pl.

Własna strona internetowa w programie partnerskim - jak to działa?

To prawda, z dobrym programem partnerskim możesz z powodzeniem zarabiać nie posiadając nawet swojej niezależnej strony internetowej! Adres strony tzw. domena kosztuje, stworzenie grafiki i tekstów, a na koniec administracja i opieka nad taką stroną tworzoną na własną rękę również. Dzięki programowi partnerskiemu dostajesz własną stronę, którą konfigurujesz wedle własnego uznania, korzystając z narzędzi programu. Nic za to nie płacisz, ani za adres, ani za opiekę czy pomoc pracowników programu partnerskiego.

Tak długo jak dbasz o swoją stronę, a osoby trafiające tam dzięki Tobie korzystają z zawartych w niej ofert, tak długo ty zarabiasz pieniądze.

Dobry program partnerski oferuje niemal całkowicie konfigurowalne strony partnerskie (dla przykładu LeadStar.pl daje do wyboru aż 6 udostępnionych domen), których wygląd można do woli zmieniać. Jeśli do tego nasze strony są dobrze zoptymalizowane (to obowiązek strony programu partnerskiego) i ładują się błyskawicznie - także na urządzeniach mobilnych - to praca z wykorzystaniem takich stron będzie czystą przyjemnością.

Program partnerski daje dostęp do katalogu programów - produktów i usług. Ich ilość ma znaczenie, bo to z nich wybierasz to, co chcesz promować. Duży wybór oznacza więcej możliwości.

- W LeadStar oferujemy obecnie ponad 300 kampanii, oraz kampanie mailingowe, w kilku modelach rozliczeniowych, w tym także hybrydowych. Każda z kampanii ma rzetelnie opisane korzyści, nie ma więc potrzeby "testowania" produktu na sobie, czy szukania informacji o nim w sieci. To, na czym można zarabiać, staramy się podawać wprost, zrozumiałym dla przeciętnego użytkownika językiem. Nie pracujemy tylko ze znawcami rynku - mówi pani Kasia.

Dobry pomysł da zarobić więcej

Kreacje reklamowe to tak naprawdę to, co widzą twoi przyszli klienci. Dobry program partnerski odda do twojej dyspozycji banery, w różnych formatach, kierujące do podstrony z produktem. Najlepsze programy posiadają także narzędzia tworzone dla wydawców, jak widgety, linki symboliczne, pule kreacji, API, które co prawda wymagają pewnej wiedzy specjalistycznej, ale warto mieć do nich dostęp nawet jeśli na początku nie będziemy z nich wszystkich korzystać.

Reklama banerowa daje najlepsze efekty jeśli chodzi o zarabianie w programach partnerskich, więc żeby zarobić na nich lepiej, dobrze jest znaleźć dobry pomysł na ich eksponowanie. Nie zawsze musi to być recenzja konkretnego produktu, który polecamy i linkujemy. Dobrze sprawdzają się też wszelkie listy produktów/usług z ich cenami.

- Nasi wydawcy często skarżyli się na brak reakcji programów partnerskich, z których wcześniej korzystali, w sytuacjach, kiedy kampania została wyłączona z jakiś względów, a oni wciąż promowali ją na swojej stronie. Takie momenty świadczyły źle i o nich samych i o programie którego byli członkami. Dlatego w LeadStar.pl proponujemy automatyczną podmianę kreacji banerowych na stronach partnera, a w przypadku wyłączenia kampanii użytkownik kierowany jest na podstronę z 1-3 innymi ofertami, które promuje i które są aktywne, po to, żeby nie tracić potencjału i ruchu klienta na stronie - dodaje na koniec p. Angelika.

Sama kampania to nie wszystko. Jako wydawca musisz mieć też dostęp do statystyk. Skąd miałbyś wiedzieć, jakie działania są skuteczne, a co nie sprawdza się u twoich klientów? Dostęp do statystyk kampanii, a także statystyk stron partnerskich i poszczególnych kreacji reklamowych to podstawa.

Od zarabiania w internecie dzieli cię jeden krok. Przejdź do strony programu"

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »