Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za IV kwartał 2018 r

Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i dostawca anonimowych danych o użytkownikach Internetu, wypracował w IV kwartale 2018 r. 10,5 mln zł przychodów i miał 1,0 mln zł straty netto. Po czterech kwartałach 2018 r., w trakcie których przeprowadzana była transformacja działalności Cloud Technologies, Grupa ma 43,7 mln zł przychodów i 1,4 zysku netto.

Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i dostawca  anonimowych danych o użytkownikach Internetu, wypracował w IV kwartale 2018 r. 10,5 mln zł przychodów i miał 1,0 mln zł straty netto. Po czterech kwartałach 2018 r., w trakcie których przeprowadzana była transformacja działalności Cloud Technologies, Grupa ma 43,7 mln zł przychodów i 1,4 zysku netto.

- Zakończony rok upłynął pod znakiem transformacji działalności grupy kapitałowej. Wprowadzone zmiany mają na celu budowanie strategicznej pozycji na rynku globalnym, ale tak jak zakładaliśmy istotnie wpłynęły na wyniki finansowe osiągnięte w 2018 roku. Podejmując te działania wiedzieliśmy, że na pozytywne efekty będziemy musieli poczekać, ale jest to typowe zjawisko dla wszelkiego rodzaju inwestycji. Skoncentrowaliśmy się na najbardziej perspektywicznych produktach i usługach, jednocześnie dywersyfikując portfolio naszych klientów.

Dodatkowo już teraz wzrosła transparentność naszej działalności - mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. - Naszym priorytetem jest dalszy międzynarodowy rozwój działalności. W tym celu konsekwentnie budujemy zasięg danych i umacniamy pozycję jednego z największych na świecie dostawców tzw. audience data. W styczniu podpisaliśmy umowę zakupu licencji na platformę DSP, umożliwiającej automatyczny zakup powierzchni reklamowej w modelu aukcyjnym. Zwiększenie kontroli nad rozwojem tego oprogramowania, w połączeniu z rozwijaną przez nas technologią DMP, umożliwi przetwarzanie jeszcze większej ilości danych, a także uruchomienie nowych produktów oraz szersze wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji - dodaje prezes.

Reklama

Przychody ze sprzedaży usług Grupy, które prezentowane są w podziale na główne rodzaje odbiorców, zmniejszyły się w IV kwartale 2018 r. o blisko 45% w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r. Najbardziej istotny spadek w ramach osiąganych przychodów zanotowała sprzedaż do sieci afiliacyjnych (spadek o 66% r/r), co było spowodowane przeprowadzaną w Grupie transformacją biznesu oraz świadomą polityką Grupy odnośnie ograniczenia skali współpracy z kontrahentami posiadającymi wysoki poziom należności. W dniu 9 lutego 2018 r. podpisano porozumienie dotyczące ustalenia warunków i terminu spłat należności handlowych na kwotę około 7,1 mln EUR, które zostało w całości zrealizowane. Ostatnia kwota z tytułu porozumienia została wpłacona w 2019 r.

Historycznie przychody od sieci afiliacyjnych odpowiadały za największą część przychodów i marży generowanej przez Grupę, a aktualnie współpraca z sieciami afiliacyjnymi traktowana jest jako metoda pozyskiwania danych, wykorzystywanych do świadczenia usług dla pozostałych grup klientów. W całym 2018 r. Grupa wypracowała wyższy o 87% poziom przychodów z tytułu sprzedaży do dystrybutorów danych i technologii. Rozwój tego segmentu działalności stanowi cel strategiczny Grupy na kolejne okresy. Grupa odnotowała także wzrost przychodów ze sprzedaży usług do klientów bezpośrednich o 428% wynikający z aktywnych działań realizowanych przez spółki zależne.

Segmenty działalności

Począwszy od III kw. 2018 r. Cloud Technologies prezentuje dane segmentowe przez pryzmat poszczególnych grup klientów z którymi współpracuje. Zmieniony sposób prezentacji segmentów lepiej odzwierciedla obecny profil działalności Grupy i jest jednym z efektów przeprowadzonej transformacji biznesu.

Z perspektywy całej Grupy skonsolidowana EBITDA (-0,6 mln zł) w IV kw. 2018 r., była niższa w porównaniu do 8,5 mln zł zysku w analogicznym kwartale w 2017 r. Największy spadek rentowności odnotowano w segmencie Data acquisition, co wynika przede wszystkim z ograniczenia skali realizacji kampanii dla sieci afiliacyjnych.

Segment Data consulting odnotował w IV kw. 2018 r. niewielki poziom zysku EBITDA (0,3 mln zł), w wyniku zgodnego z oczekiwaniami wyższemu niż w pozostałych kwartałach średniemu kosztowi zakupu powierzchni reklamowej. W segmencie Data enrichment odnotowano natomiast spadek rentowności EBITDA, czego główną przyczyną były prace nad platformą OnAudience.com prowadzone w IV kw. 2017 r., w efekcie czego bieżące wydatki nie zostały rozpoznane jako koszty operacyjne kwartału, lecz jako składową aktywa. Dodatkowo koszty IV kwartału 2017 r. w tym segmencie nie uwzględniają kosztów spółki zależnej OnAudience Ltd z siedzibą w Londynie, która rozpoczęła działalność w maju 2018 r.

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Zajmuje się Big Data marketingiem i monetyzacją danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz platformę Big Data (DMP).

Interia, opr. MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »