Orbis nie zmienia prognoz

Grupa Orbis miała 28 mln zł zysku netto przypadającego na udziałowców jednostki dominującej w II kwartale 2006 roku wobec 31,9 mln zł przed rokiem. Spółka na razie nie zmienia prognoz EBITDA na 2006 rok w wysokości 191 mln zł - poinformowała grupa Orbis w czwartkowym komunikacie.

Grupa Orbis miała 28 mln zł zysku netto przypadającego na udziałowców jednostki dominującej w II kwartale 2006 roku wobec 31,9 mln zł przed rokiem. Spółka na razie nie zmienia prognoz EBITDA na 2006 rok w wysokości 191 mln zł - poinformowała grupa Orbis w czwartkowym komunikacie.

Analitycy oczekiwali w drugim kwartale zysku netto na poziomie 43,3 mln zł.

Grupa Orbis miała w drugim kwartale 2006 roku 37,4 mln zł zysku operacyjnego wobec 39,7 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Analitycy oczekiwali 54,9 mln zł zysku operacyjnego.

Orbis osiągnął 279,1 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży usług w drugim kwartale w stosunku do 279,9 mln zł przed rokiem. Analitycy prognozowali, że grupa osiągnie 300 mln zł przychodów.

Spółka tłumaczy spadek przychodów faktem zamknięcia w celu modernizacji, likwidacji lub sprzedaży kilku hoteli.

Reklama

"Wyniki te osiągnięto przy zmniejszonej liczbie hoteli, z których 6 zakończyła, bądź czasowo zawiesiła działalność w II połowie zeszłego roku" - podała spółka w komentarzu do wyników.

Narastająco Orbis miał 10,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w pierwszym półroczu 2006 roku wobec 9,1 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny grupy spadł do 18,9 mln zł z 20,1 mln zł, a przychody wzrosły do 470,6 mln zł z 463,1 mln zł.

"Potwierdzając nasze zobowiązanie do rozwoju hoteli ekonomicznych marki IBIS i ETAP, kontynuujemy modernizacje istniejących hoteli" - powiedział cytowany w komentarzu do wyników Jean-Philippe Savoye, prezes Orbisu.

"Jednocześnie dokładamy starań w działalności bieżącej i pomimo wpływów konkurencji byliśmy w stanie podnieść obroty Grupy Kapitałowej Orbis, kalkulowane po uwzględnieniu zmian w bazie hotelowej o 4,7 proc. w porównaniu do roku ubiegłego" - dodał.

"Wzrost obrotów z jednej strony i stała dbałość o koszty operacyjne jako wynik naszego projektu +Orbis 21-go wieku+ z drugiej strony, pozwolił nam podnieść nasz EBIT do 49 proc. i naszą EBITDA do 16,2 proc. (uwzględniając zmiany w bazie hotelowej) w porównaniu z I półroczem 2005 roku. Dlatego też jesteśmy przekonani o możliwościach dalszego rozwoju naszej działalności" - powiedział.

Pod koniec maja Orbis nieznacznie zrewidował swoje prognozy. Po modyfikacji strategii na lata 2006/2010, która zakłada większy nacisk na budowę nowych hoteli zamiast modernizacji istniejących, Orbis nieznacznie podniósł prognozy EBITDA na poszczególne lata.

W 2006 roku EBITDA Grupy Hotelowej Orbis ma wynieść 191 mln zł, w 2007 roku 252 mln zł, w 2008 roku 299 mln zł, a w 2009 roku 358 mln zł.

"Wyniki po drugim kwartale 2006 roku nie są wystarczające dla możliwości oceny wystąpienia zmian w stosunku do wyniku za cały rok. Wypracowana EBITDA za 6 miesięcy bieżącego roku wyniosła blisko 78 mln zł, to jest 6,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego" - podała spółka w komentarzu do wyników.

"Trzeba tu podkreślić, że mamy jeszcze przed sobą III kwartał, z tradycyjnie najlepszym obrotem, jeśli chodzi o wpływy sezonowości sprzedaży, a także oczekujemy zwiększenia liczby pokoi dostępnych w grupie z uwagi między innymi na bliskie zakończenie modernizacji Grand Sopot i planowane otwarcie jeszcze w tym roku trzech hoteli marki Etap" - podano.

Strategia zakłada większą ekspansję grupy w segmencie hoteli ekonomicznych, których liczba zwiększy się z obecnych 9 do 44. Grupa Orbis składać się będzie docelowo z 83 hoteli (13,6 tys. pokoi).

Strategia rozwoju Grupy Hotelowej Orbis w latach 2006-2010 zakłada wprowadzenie marki Etap na rynek polski, kontynuację rozwoju marki Ibis oraz modernizowanie zmniejszonej liczby hoteli Orbis na docelowe marki grupy Accor.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: orbis | analitycy | etap | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »