Vistula&Wólczanka planuje emisję

Po połączeniu Vistula&Wólczanka chce utrzymać pozycję lidera w segmencie odzieży męskiej, zamierza również przejmować podmioty z branży. Środki na planowane akwizycje chce pozyskać z emisji akcji jeszcze w 2006 roku - poinformował dziennikarzy prezes Vistuli i Wólczanki Rafał Bauer.

Po połączeniu Vistula&Wólczanka chce utrzymać pozycję lidera w segmencie odzieży męskiej, zamierza również przejmować podmioty z branży. Środki na planowane akwizycje chce pozyskać z emisji akcji jeszcze w 2006 roku - poinformował dziennikarzy prezes Vistuli i Wólczanki Rafał Bauer.

"Będzie to emisja z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy, środki przeznaczymy na przejęcia" - powiedział Bauer.

"Na razie jest za wcześnie na mówienie o terminie emisji, ponieważ najpierw musimy przedstawić radom nadzorczym nasze plany dotyczące akwizycji" - dodał.

Prezes zaznaczył, że jeśli akcjonariusze zaakceptują plany spółki, to do emisji dojdzie na pewno jeszcze w 2006 roku. "Nie będzie to mała emisja, chodzi bowiem o zrealizowanie dość ambitnych założeń" - powiedział Bauer.

Prezes zauważył, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, to do pierwszych przejęć może dojść jeszcze w 2006 roku. Prezes poinformował również, że są prowadzone rozmowy z potencjalnymi podmiotami.

Reklama

"Aby dalej się rozwijać, planujemy selektywne przejęcia podmiotów z branży, co pozwoli nam wejść w masowy rynek ekonomiczny, a także dystrybuować komplementarne dobra luksusowe" - powiedział prezes. "Myślę, że dalibyśmy radę przeprowadzić akwizycje jeszcze w tym roku. Na razie jest jednak za wcześnie na podanie szczegółów" - dodał. Prezes Vistuli i Wólczanki podkreślił, że spółka chce utrzymać pozycję lidera na rynku odzieży męskiej. "Pomoże nam w tym planowany wzrost liczby sklepów własnych, a także nowy koncept +Megastore+" - powiedział Bauer.

Poprzez projekt Megastore spółka planuje stworzenie nowych marek ekonomicznych dla klientów o mniej zasobnych portfelach. Megastore będą opierać się na wielu markach zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

"Będą to nowe marki, które już są w opracowaniu, ale na początku zostaną wzmocnione już istniejącymi" - powiedział wiceprezes Vistuli Michał Wójcik.

Prezes Bauer poinformował, że na pewno na koniec 2006 roku Vistula&Wólczanka przekroczą liczbę 200 sklepów w Polsce.

Vistula i Wólczanka mają obecnie razem 164 placówki w Polsce. "W perspektywie 2-3 lat chcemy być silną marką, a żeby tego dokonać musimy stać się marką międzynarodową, a co się z tym wiąże będziemy otwierać sklepy za granicą" - powiedział Wójcik. "Tam gdzie za granicą są obecnie salony Wólczanki będą powstawać salony Vistuli i na odwrót" - dodał. 25 lipca akcjonariusze Vistuli i Wólczanki zadecydują o fuzji spółek. Natomiast faktyczne połączenie może nastąpić na przełomie sierpnia i września 2006 roku. Połączenie Vistuli i Wólczanki zostanie dokonane poprzez przez przeniesienie całego majątku Wólczanki na Vistulę w zamian za akcje, które Vistula wyda akcjonariuszom Wólczanki. Planowany parytet wymiany akcji Wólczanki na akcje Vistuli wynosi jeden do 1,25. W ramach połączenia Vistula wyemituje co najmniej 2,3 mln akcji. Po połączeniu Vistuli i Wólczanki Supernova Capital będzie dysponować 27,52 proc. głosów na WZA, PTE PZU - 16,19 proc., PZU Asset Management - 14,57 proc., Credit Suisse Life&Pensions - 5,21 proc., Rafał Bauer - 1,95 proc. oraz free float - 34,56 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: środki | emisja | Rafał | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »