CBRE: dobre perspektywy dla rynku nieruchomości handlowych na 2014 r.

- Stabilny popyt na powierzchnie komercyjne oraz plany wejścia na polski rynek kolejnych międzynarodowych sieci handlowych sprawiają, że perspektywy dla rynku nieruchomości handlowych w przyszłym roku są obiecujące - wynika z raportu firmy doradczej CBRE.

Według CBRE w 2013 roku oddano w Polsce do użytku 565 tys. metrów kw. nowej powierzchni handlowej, dzięki czemu łączna jej wielkość wynosi 9 mln 860 tys. m kw.

Zdaniem ekspertów CBRE ten rok był bardzo dobry dla polskiego rynku nieruchomości komercyjnych, a 2014 rok zapowiada się jeszcze lepiej. "W budowie jest obecnie kilka obiektów handlowych w Warszawie i dużych ośrodkach regionalnych, w tym centra handlowe: Royal Wilanów, Atrium Felicity i IKEA w Lublinie oraz Sukcesja w Łodzi. Widocznym trendem jest też rozbudowa istniejących centrów" - podkreślono.

Reklama

Cytowany w komunikacie dyrektor działu powierzchni magazynowych i przemysłowych CBRE Patrick Kurowski ocenił, że dzięki korzystnym prognozom makroekonomicznym na najbliższe lata można oczekiwać wzrostu popytu na powierzchnie przemysłowe i magazynowe.

W opinii Magdaleny Frątczak z firmy CBRE, w przyszłym roku na rynek trafi ok. 680 tys. m kw. powierzchni handlowej wobec ponad 500 tys. m kw. w 2013 roku. "Przewidujemy, że w przyszłym roku podaż powierzchni handlowej wyniesie około 680 tys. metrów kw., a całkowita podaż wzrośnie do 10 mln 560 tys. metrów kw. Oznacza to wzrost o około 7 proc. względem 2013 roku" - podkreśliła.

CBRE to firma doradcza działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych z siedzibą główną w Los Angeles. Zatrudnia około 37 tys. pracowników; obsługuje inwestorów, właścicieli oraz najemców nieruchomości w ponad 300 biurach na całym świecie.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: prognozy na 2014 rok | mieszkanie | polski rynek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »