Filmy i wirtualne spacery - czyli przyszłość prezentacji oferty na rynku nieruchomości

Ofert na rynku nieruchomości jest coraz więcej, dlatego trudniej jest wyeksponować pojedyncze ogłoszenia, tak aby przykuwały uwagę potencjalnych nabywców. Z pomocą przychodzą nowe technologie, jak np. wirtualne spacery czy filmy.

Pierwszym miejscem, od którego zaczynają osoby szukające nieruchomości, są portale ofertowe, gdzie ogłoszeń jest zdecydowanie najwięcej. Portale umożliwiają także wyfiltrowanie tylko takich nieruchomości, które spełniają określone parametry, jak np. liczba pokoi, metraż, piętro czy typ budynku.

Kolejnym etapem jest przeglądanie otrzymanych wyników. Często pierwsze wrażenie o danym lokalu robią jego zdjęcia, które są dołączone do opisu tekstowego. Jest to pierwsza rzecz, na którą oglądający mieszkanie zwraca uwagę. Nawet najbardziej kwiecisty opis nie będzie w stanie dokładnie oddać stanu lokalu, jego wykończenia i wyposażenia. Im lepszej jakości zdjęcia, tym więcej odsłon i więcej potencjalnych zainteresowanych.

Reklama

Zdjęcia lepszej bądź gorszej jakości są zamieszczone przy praktycznie każdej ofercie. I chociaż stanowią ważny punkt w poszukiwaniu wymarzonej nieruchomości, to czasem jest to za mało. Ostatnio coraz modniejsze jest nagrywanie specjalnych filmów prezentujących nieruchomości, które pozwalają oglądającemu poczuć się tak, jakby po tej nieruchomości się poruszali. Na filmie pokazywane są poszczególne pomieszczenia, jedno po drugim, ich układ i rozkład. Film pozwala pokazać to, czego często nie oddają zdjęcia, czyli przestrzeń.

Filmy są stosunkowo nowym elementem prezentacji ofert na rynku nieruchomości. Wśród ofert z największych miast zamieszczonych na portalu Otodom.pl takie ogłoszenia stanowią wyjątki. Pod tym względem najlepiej wypada Kraków, gdzie ponad 1 procent wszystkich ofert sprzedaży domu czy mieszkania posiada dodatkowy film.

Według Agaty Polińskiej z serwisu Otodom.pl, filmy i wirtualne spacery będą coraz częściej wykorzystywane w prezentacji oferty na rynku nieruchomości, szczególnie w segmencie luksusowym. Wykorzystując nowoczesne sposoby prezentacji, można dokładnie przedstawić, jak wygląda nieruchomość i wyeksponować wszystkie rozwiązania, które wykorzystano przy jej aranżacji.

Z pewnością przyciągnie to uwagę najbardziej wymagających nabywców.

Aleksandra Kubicka, serwis Otodom.pl

Jarosław Mikołaj Skoczeń, Grupa Emmerson SA

Emmerson
Dowiedz się więcej na temat: rynek nieruchomości | nieruchomości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »