Łódzka Manufaktura sprzedana za 390 mln euro

Francuskie firmy Apsys i Euris/Rallye Group sprzedały za 390 mln euro centrum Manufaktura w Łodzi. Nabywcą jest niemiecki Union Investment Real Estate GmbH, który kupił łódzkie nieruchomości na rzecz otwartego funduszu nieruchomości Unilmmo Deutschland.

O sfinalizowaniu transakcji poinformowała w komunikacie przesłanym w środę PAP firma Jones Lang LaSalle, która wraz z Hogan Lovells doradzała kupującym.

To według Jones Lang LaSalle "największa tegoroczna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce". Dotyczy ona sprzedaży 91 tys. mkw spośród 112 tys. mkw. powierzchni Manufaktury.

Na życzenie kupujących Apsys będzie zarządzał centrum jeszcze przez co najmniej 10 lat. Firma ta zarządza 20 centrami handlowymi o powierzchni handlowej wynoszącej ponad 600 tys. m kw.

W komunikacie przesłanym PAP przez firmę Apsys jej prezes i założyciel Maurice Bansay podkreślił, że pieniądze ze sprzedaży Manufaktury zostaną zainwestowane w nowe projekty we Francji i w Polsce.

Reklama

Apsys planuje m.in. budowę centrum handlowego Łacina w Poznaniu, a także centrów: Beaugrenelle w Paryżu czy Rive de l'Orne w Cean w Normandii.

Otwarte w maju 2006 r. centrum kulturalno-handlowo-rozrywkowe Manufaktura to jeden z największych w Europie projektów rewitalizacji obiektów pofabrycznych. Powstało ono w centrum Łodzi, na terenach byłych zakładów bawełnianych XIX-wiecznego fabrykanta Izraela Poznańskiego.

Na powierzchni kilkudziesięciu hektarów działają m.in.: hipermarkety, galeria handlowa, restauracje, puby, kina, muzea i hotel. Powstał również rynek z fontanną o łącznej powierzchni 3 ha.

Chcesz kupić/sprzedać mieszkanie? Przejrzyj oferty w serwisie Nieruchomości INTERIA.PL

PAP
Dowiedz się więcej na temat: centrum | Łódźkie | Manufaktura | łódzkie | union investment | euro | łódzka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »