Reklama

Polacy nie przestają myśleć o zmianie mieszkania

Niemal dwa lata pandemii znacząco wpłynęły na każdy aspekt rzeczywistości. Nie ominęły również rynku nieruchomości. W tym czasie wzrosło zainteresowanie Polaków nowym "M", ale też zmieniły się potrzeby klientów i ich sposób działania.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Większy dostęp do aktualnych informacji czy zaawansowanych narzędzi ułatwia zdalną weryfikację ofert. Dla agentów nieruchomości oznacza to jedno - konieczność profesjonalizacji i elastycznego podejścia do pracy.

Zmiany na rynku mieszkań

Pandemia nie wyhamowała dynamiki na rynku nieruchomości w Polsce, wręcz przeciwnie - wzmocniła potrzebę zmiany mieszkania. Potwierdzają to wyniki badania Otodom i SWPS Innowacje "Szczęśliwy dom. Badanie dobrostanu Polaków". Aż co trzeci badany zmienił mieszkanie w czasie pandemii, aktywnie szuka nowego lub zamierza je zmienić. Inny styl życia czy zwiększenie ilości czasu spędzanego w czterech ścianach zainspirowała wielu do takiej decyzji. Niemal 29 proc. Polaków wskazuje, że motywacją do przeprowadzki jest potrzeba większej przestrzeni mieszkalnej. Nie bez znaczenia jest też jej funkcjonalność.

Reklama

Polacy samodzielnie szukają ofert nieruchomości

Polacy poszukujący miejsca, które lepiej odpowie na ich zmieniające się potrzeby, chętnie biorą sprawy w swoje ręce i samodzielnie poszukują wymarzonego mieszkania.

Dostęp do zaawansowanych przeglądarek z możliwością szczegółowego filtrowania, oferty z opcją wirtualnego spaceru 3D czy możliwość poznania sąsiedztwa nieruchomości poprzez Google Street View, to tylko kilka z rozwiązań, które sprawiają, że znacznie łatwiej jest przeanalizować oferty. Z drugiej strony współpraca z agentami nieruchomości, którzy mogą wesprzeć poszukujących nowego "M" w tym obszarze, jest w okolicznościach pandemii większym wyzwaniem. Potwierdza to aż 67 proc. agentów, którzy wskazali, że brak możliwości bezpośrednich spotkań, prezentacji lokali czy zastąpienia wielu działań zdalną formą pracy negatywnie wpłynęła na ich codzienną pracę.

Kupujesz mieszkanie - skorzystaj z pomocy agenta

Nowa sytuacja wymaga od branży nieruchomości przede wszystkim elastyczności i szybkiej reakcji na zmieniające się okoliczności i zapotrzebowanie ze strony klientów. Potwierdzają to również sami zainteresowani - agencje nieruchomości.

- Podnoszenie kompetencji oraz wspieranie profesjonalizacji branży nieruchomości jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ważne, aby klienci wiedzieli jakie korzyści niesie ze sobą współpraca z agentami i jaką wartość w procesie kupna, sprzedaży lub wynajmu mogą oni dostarczyć. Każdy agent pracujący w tym zawodzie musi mieć świadomość, że jego codzienna praca i praktyki, jakie w niej stosuje, wpływają na to, jak Polacy postrzegają całą branżę - dodaje Anna Michałkiewicz, Otodom. Z najnowszego badania opinii Polaków wynika, że percepcja agentów nieruchomości w ostatnich latach znacznie się poprawiła. W tym roku co druga osoba wyraża pozytywną opinię na ich temat, podczas gdy w 2017 r. było to jedynie 24 proc. badanych.

Zobacz także:

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »