Polska jest atrakcyjnym rynkiem nieruchomości handlowych

Wielkość kapitału zainwestowanego w Polsce w drugim kwartale br. w nieruchomości handlowe to 332 mln euro. Ten rynek w Polsce oceniany jest, jako atrakcyjny - podkreślają analitycy.

Wielkość kapitału zainwestowanego w Polsce w drugim kwartale br. w nieruchomości handlowe to 332 mln euro. Ten rynek w  Polsce oceniany jest, jako atrakcyjny - podkreślają analitycy.

Polska, a następnie Czechy są postrzegane przez inwestorów, jako najbardziej atrakcyjne rynki nieruchomości handlowych w Europie - podaje firma doradcza Jones Lang LaSalle.

Suma kapitału zainwestowanego w Polsce w nieruchomości handlowe wyniosła w drugim kwartale 332 mln euro. Na ten wynik w dużej mierze wpłynęło nabycie warszawskiego Centrum Handlowego Promenada (za 171 mln euro) przez Atrium.

- Obecnie zainteresowanie inwestorów koncentruje się na głównych rynkach Europy: Francji i Niemczech. Spodziewamy się jednak, iż z końcem roku także Polska i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej odnotują znaczący wzrost inwestycji - komentuje dyrektor Działu Rynków Kapitałowych EMEA w Jones Lang LaSalle Jeremy Eddy.

Reklama

Skumulowana wartość inwestycji w nieruchomości handlowe w Europie w bieżącym roku wyniosła 13,6 miliarda euro, co oznacza 34-proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku - podaje Jones Lang LaSalle.

Większość inwestycji zrealizowano na obszarze Wielkiej Brytanii i Niemiec. Analitycy podkreślają jednak, że wiele rynków wschodzących odnotowało w tym czasie wzrost aktywności inwestorów.

- Według naszych informacji wiele obiektów handlowych przeznaczonych na sprzedaż wyselekcjonowało już swoich potencjalnych nabywców. Negocjacje zakończą się prawdopodobnie w trzecim lub czwartym kwartale 2011 roku - mówi dyrektor Działu Inwestycji na Rynku Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej w Jones Lang LaSalle, Agata Sekuła.

Z danych firmy doradczej CB Richard Ellis wynika, że dla operatorów sieci handlowych polski rynek jest obecnie jednym z najbardziej atrakcyjnych w Europie.

- Wyjątkowo wysoki wzrost wydatków konsumenckich i wielkość polskiego rynku, o rozmiarze porównywalnym do wszystkich pozostałych krajów - nowych członków Unii Europejskiej łącznie, w połączeniu z dobrą sytuacją makroekonomiczną, jest gwarancją dalszego szybkiego rozwoju - powiedziała Karina Kreja z Działu Badań Rynku i Doradztwa tej firmy.

Według badania przeprowadzonego przez CB Richard Ellis na grupie międzynarodowych najemców i opublikowanego w raporcie o aktywności sieci handlowych na rynku nieruchomości w 2010 roku, Polska znalazła się na drugim miejscu za Niemcami, pośród wszystkich państw regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), a chęć ekspansji na polski rynek wyraziło 33 procent badanych sieci.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: nieruchomości handlowe | handel | nieruchomości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »