Tunel pod Martwą Wisłą na ukończeniu. Samochody pojadą na przełomie roku
W tunelu pod Martwą Wisłą trwają prace wykończeniowe. Ich zakończenie wyznaczono na październik br., ale pierwsze samochody przejadą tunelem na przełomie 2015 i 2016 roku.
Budowę tunelu pod Martwą Wisłą zlecono hiszpańskiej firmie OHL w 2011 roku. Prace miały zostać zakończone w grudniu 2014 roku. Tunel to jedyna w Polsce tego typu konstrukcja poprowadzona pod korytem rzeki. Koszt wydrążonego odcinka, o długości 1072,5 metra, to 885 mln złotych. Całkowita długość tunelu wynosi 1377,5 metra, a ogólny koszt inwestycji - 1,450 mld złotych.
Tunel był drążony przy użyciu specjalnie skonstruowanej w tym celu w Niemczech maszyny drążącej TBM (91 metrów długości, waga 2200 ton, 12,56 - średnica tarczy), która kosztowała 80 mln złotych i budowana była przez 9 miesięcy.
Tunel umożliwi szybkie połączenie portu i regionu stadionu PGE Arena z obwodnicą Gdańska i lotniskiem.