Reklama

Wieżowiec PKP przy Warszawie Centralnej

Poznaliśmy nazwę nowego kompleksu biurowego, który spółka deweloperska PKP SA Xcity chce zbudować nad torami naprzeciwko Warszawy Centralnej. Projekt ochrzczono "Centralna Park". Szacowana wartość inwestycji to 350 mln euro.

O projekcie jako pierwszy informował w grudniu ubiegłego roku "Rynek Kolejowy". Teraz poznaliśmy więcej szczegółów inwestycji. Xcity Investment planuje zagospodarowanie jednego z najważniejszych i najbardziej atrakcyjnych terenów w centrum stolicy. To kolejna nieruchomość należąca do PKP SA, która może zmienić swoją funkcję dzięki projektowi deweloperskiemu - zapowiadają kolejarze.

Inwestycja miałaby objąć teren o powierzchni 2 ha, położony w ścisłym centrum Warszawy - pomiędzy ulicami Chmielną, Żelazną, Alejami Jerozolimskimi i Aleją Jana Pawła II. Przedsięwzięcie zakłada realizację zabudowy nad torami kolejowymi. Według planów zagospodarowania dla tego terenu, na nieruchomości miałaby powstać zabudowa biurowa z lokalami handlowo-usługowymi, dostępnymi bezpośrednio z zewnątrz budynków. Możliwe byłoby również ulokowanie funkcji hotelowej.

Reklama

200-metrowy wieżowiec

- "Centralna Park" może być jednym z ciekawszych projektów deweloperskich realizowanych przez Grupę PKP - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP SA. - Inwestycja pozwoli na uzupełnienie dotychczasowej tkanki miejskiej w tej części Warszawy oraz wpłynie na poprawę estetyki terenu. Głównym atutem projektu będzie atrakcyjna lokalizacja zagospodarowywanej nieruchomości - jej bliskość do Dworca Centralnego, stacji metra oraz najważniejszych ciągów komunikacyjnych - dodaje.

Głównym elementem koncepcji jest 200-metrowy wieżowiec, umiejscowiony na rogu Al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. Projekt zakłada funkcjonalne połączenie terenu inwestycji z Dworcem Centralnym oraz z przystankiem Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Place, pasaże i wiszące ogrody

Proponowane rozwiązania architektoniczne zakładają, że kompleks będzie doskonałym miejscem do odpoczynku. PKP SA zarzeka się, że koncepcja zawiera liczne zielone pasaże, atria i miejskie place, które będą mogły z powodzeniem pełnić funkcję zewnętrznej poczekalni dla podróżnych oczekujących na pociąg. W centrum kompleksu miałaby powstać piesza promenada, a w budynkach wiszące i dachowe ogrody.

Szacowana wartość projektu to 350 mln euro. Projekt znajduje się jeszcze na etapie planowania. Realizacja inwestycji mogłaby rozpocząć się w 2018 r. - Przedsięwzięcie będzie skorelowane z remontem linii średnicowej - zapewnia PKP SA.

Sprawdź: PROGRAM PIT 2014

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »