Centralny Rejestr Zastawów Skarbowych
W Centralnym Rejestrze Zastawów Skarbowych (CRZS) przechowywane są informacje o wszystkich ustanowionych zastawach skarbowych na terenie całego kraju. Aby uzyskać wypis z CRZS należy złożyć wniosek zawierający dane ruchomości lub zbywalnego prawa majątkowego.
Celem prowadzenia CRZS jest ochrona obrotu gospodarczego poprzez nałożenie obowiązku ujawniania zastawów w tym rejestrze oraz umożliwienie uzyskania przez zainteresowanego wypisu zawierającego informacje o obciążeniu konkretnej rzeczy lub zbywalnego prawa majątkowego zastawem skarbowym oraz o wysokości zabezpieczonej należności.
Aby uzyskać wypis z CRZS należy złożyć wniosek zawierający dane ruchomości lub zbywalnego prawa majątkowego, będących przedmiotem zainteresowania, dane właściciela ruchomości lub zbywalnego prawa majątkowego i dane wnioskodawcy.
Ruchomości muszą posiadać jednoznaczny identyfikator w postaci nr fabrycznego lub seryjnego. Jeżeli wypis ma dotyczyć samochodu należy podać również markę, numer rejestracyjny i numer podwozia samochodu.
Opłata za wypis z CRZS wynosi 50 zł. Opłatę należy dokonać przelewem na konto:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
NBP O/W-wa 10101010100038252231000000
Wnioski o wydanie wypisu z CRZS wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty można składać:
Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
- faksem pod nr: (22) 694-54-88,
- e-mail na adres crzs@mofnet.gov.pl
- osobiście w budynku Ministerstwa Finansów (biuro podawcze).