Obniżka VAT w Carrefourze. Prawie 20 000 produktów z lepszą ceną
Blisko 20 000 produktów będą mogli kupić taniej klienci hiper- i supermarketów Carrefour w całej Polsce. Sieć obniżyła ceny produktów objętych 5-proc. stawką VAT, a także zdecydowała o dołączeniu do nich blisko 1000 kolejnych. Klienci sklepów własnych tej marki odczują zmianę już od 1 lutego - napisały wiado0moscihandlowe.pl.
W sklepach własnych Carrefour od 1 lutego będą obowiązywać niższe ceny na asortyment objęty dotychczas 5 proc. stawką VAT. Działanie to jest zgodne z założeniami rządowej Tarczy Inflacyjnej 2.0, która czasowo wprowadza zerową stawkę podatku na wybrane produkty pierwszej potrzeby.
Wśród asortymentu, który obejmie ponad 18 500 produktów w nowych cenach, znajdą się m.in. warzywa i owoce, wędliny i mięsa, olej, nabiał czy pieczywo. Dodatkowo sieć podjęła decyzję o obniżce i utrzymaniu konkurencyjnych cen na blisko 1000 kolejnych produktów, które klienci wybierają najczęściej podczas swoich zakupów, np. z kategorii kosmetyków, chemii domowej czy pozostałych produktów spożywczych nie objętych obniżką VAT.
Zmiany wprowadzane od lutego stanowią zarazem rozwinięcie długofalowych działań Carrefour na rzecz zapewnienia klientom zakupów w przystępnych cenach. Już na początku 2020 roku, w odpowiedzi na trudną sytuację gospodarczą związaną z pandemią koronawirusa, Carrefour Polska jako jedna z pierwszych sieci w naszym kraju zdecydował o wprowadzeniu gwarancji niezmiennych cen na 150 produktów marki własnej.
Działanie to dało klientom pewność, że w każdym sklepie z logo Carrefour w Polsce kupią oni popularne produkty codziennego użytku w stałej, niezmiennej cenie. Znalazły się wśród nich najbardziej potrzebne produkty spożywcze, takie jak kasze, mąka, cukier, nabiał, a także higieniczne, m.in. papier toaletowy czy ręczniki papierowe.
Dodatkowo w 2021 roku ruszyła długofalowa kampania "Ceny niskie jak dawniej", w ramach której można było kupić w atrakcyjnej cenie m.in. produkty znanych marek dostawców, produkty marki Carrefour, a także artykuły ekologiczne, regionalne i lokalne. Promocje na produkty sięgały 30 proc., a często nawet ponad 40 proc., i charakteryzowały się prostymi, transparentnymi mechanizmami.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze