Zmniejszenie podatków nie pomogło
Redukcja VAT-u nie wpłynęła na zwiększenie wydatków. PwC twierdzi, że obniżenie stopy podatku VAT, jakie miało miejsce w końcu ubiegłego roku w Wielkiej Brytanii nie zwiększyło wydatków konsumentów.
Wg badań PricewaterhouseCoopers (PwC), znaczna większość konsumentów w UK nie zwiększyła swoich wydatków względem okresu sprzed obniżenia stopy VAT-u z 17,5 na 15 proc.
8 proc. konsumentów uważa, że ich wydatki wzrosły dzięki obniżce stopy podatku, a tylko 3 proc. a tej grupy uznało, że wydatki wzrosły w znaczący sposób.
Stephen Coleclough partner w PwC zajmujący się tematyką podatkową uznał, że te dane wskazują na to, iż redukcja podatku VAT nie była pomocna w stymulowaniu brytyjskiej gospodarki. Jednakże spodziewa się on zwiększenia wydatków pod koniec roku, jeśli detaliści zdecydują się na przyspieszenie noworocznych wyprzedaży, by uniknąć możliwych negatywnych efektów planowanego ponownego podniesienia stopy VAT-u. Ostatnie dane dotyczące dynamiki sprzedaży detalicznej w lipcu wskazują na jej o 0,4 proc.
Łukasz Wardyn, tłumaczenie KJ