Kampania prezydencka interesuje 2 na 3 Polaków. Bardziej zainteresowane są kobiety

Około 66,2 proc. ankietowanych jest zainteresowanych obecną kampanią wyborczą. 33,8 proc. zadeklarowało, że nie śledzi wydarzeń związanych z trwającym wyścigiem prezydenckim lub ogląda je od czasu do czasu - wynika z sondażu IBRiS dla "Rzeczpospolitej". Jego wyniki opublikowano w czwartkowym wydaniu dziennika.

"Zdecydowanie zainteresowani politycznym wydarzeniami poprzedzającymi kampanię wyborczą są wyborcy opozycji - PiS i Konfederacji (39 proc.), a w mniejszym stopniu partii rządzących - Koalicji Obywatelskiej, Trzeciej Drogi, Lewicy (30 proc.). Przedwyborczą kampanią śledzą najbardziej mieszkańcy małych miejscowości, do 50 tys. (46 proc.) i wyborcy powyżej 70. roku życia (63 proc.). Kampania bardziej interesuje kobiety (69 proc.) niż mężczyzn (63 proc.)" - czytamy.

Polacy angażują się politycznie. "Nie wpłynie na to nawet śmierć papieża"

Polacy interesują się polityką. Odnaleźliśmy się w systemie partyjnym, a wybór jest duży - powiedział "Rz" politolog prof. Rafał Chwedoruk z Uniwersytetu Warszawskiego. 

Reklama

Zdaniem eksperta Polacy uprawieni do głosowania w większości pójdą na wybory, gdyż "angażują się politycznie" czemu nawet nie przeszkodziła śmierć papieża, święta, majówka czy wiosenna pogoda.

- Wydarzenia związane ze śmiercią papieża nie będą miały wpływu na kampanię wyborczą, a tym bardziej wynik tych wyborów. Polska się laicyzuje - zwraca uwagę prof. Chwedoruk.

Sondaż przeprowadzono 17 i 18 kwietnia metodą CATI na 1069-osobowej grupie respondentów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: wybory prezydenckie 2025 | kobiety | Polska | kampania wyborcza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »