Ambitne cele Żabki. Zredukuje o 25 proc. emisję gazów cieplarnianych

Żabka Polska jest pierwszą firmą w naszym kraju i pierwszą siecią spożywczą w Europie Środkowo-Wschodniej, której plan redukcji emisji gazów cieplarnianych został zweryfikowany i zatwierdzony naukowo przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi). To oznacza, że cel popularnego sklepu jest jak najbardziej realny i wykonalny.

Prezentacja partnera

Ocieplenie klimatu

Gazy cieplarniane są naturalnymi składnikami atmosfery ziemskiej, wśród nich można wymienić: dwutlenek węgla, parę wodną, freony, metan czy ozon. Jednak produkowane są również na skutek działalności człowieka, m.in. poprzez spalanie paliw kopalnianych, co doprowadziło do kryzysu klimatycznego. Gazy te pochłaniają energię słoneczną i ciepło, zatrzymując je w atmosferze i uniemożliwiając ich ucieczkę w przestrzeń kosmiczną. Ten proces powoduje efekt cieplarniany, czyli podwyższenie temperatury Ziemi. Skutki kryzysu klimatycznego są nam wszystkim znane. Dlatego coraz więcej firm staje przed pytaniem, co ma na sumieniu i w jaki sposób może działać, by ograniczyć emisję gazów cieplarnianych we własnym zakresie. To pytanie zadała sobie również Żabka.

Proekologiczne działania polskiego sklepu

Żabka podchodzi do wyzwania kompleksowo. Nie tylko testuje zielone technologie, które mają zmniejszać zużycie energii, ale również zachęca klientów do ekologicznych wyborów. Firma stara się rozwijać w sposób zrównoważony, dbając o dobro środowiska.

- W Żabce każdego dnia podejmujemy szereg proekologicznych działań. Włączamy w te procesy zarówno naszych pracowników, franczyzobiorców, jak i klientów. Aktywnie pracujemy nad zmniejszeniem negatywnego wpływu naszej działalności na środowisko naturalne - mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupy Żabka. - Aby móc działać jeszcze skuteczniej, przystąpiliśmy - jako pierwsza sieć z Europy Środkowo-Wschodniej - do inicjatywy Science Based Targets, która promuje odpowiedzialne i transparentne wyznaczenie celów redukcji śladu węglowego w oparciu o wiedzę naukową. Jesteśmy dumni, że nasze cele zostały przez SBTi pozytywnie zweryfikowane i zatwierdzone.

Zielona Żabka

Ambitny plan, jaki założyła Żabka, mówi o zredukowaniu o 25 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w zakresie 1 (emisje bezpośrednie powstałe w wyniku spalania paliw, w procesach technologicznych oraz ulatniania się czynników chłodniczych) i 2 (emisje pośrednie powstałe w wyniku zużywania importowanej energii) oraz obniżenie o 70 proc. intensywności emisji tych gazów w sklepach do 2026 roku (względem roku 2020) w zakresie 3 (inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu dostaw). Ponadto do końca 2026 roku sieć planuje zobowiązać partnerów biznesowych odpowiedzialnych za 75 proc. wydatków zakupowych do podjęcia podobnych celów redukcyjnych. Cele zostały spisane w nowej Strategii Odpowiedzialności firmy i są one zgodne z celami inicjatywy Science Based Targets (SBTi), do której firma przystąpiła w tym roku. Te działania wpisują się w najbardziej ambitne postanowienia Porozumienia Paryskiego, które zakładają ograniczenie ocieplenia klimatu na poziomie 1,5 stopnia Celsjusza w porównaniu z epoką przedprzemysłową.

Żabka Polska skupia 7700 placówek, to największa sieć sklepów typu convenience w naszym kraju. Strategia marki opiera się na odpowiedzialnych założeniach dotyczących oferowania dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, wspierania przedsiębiorczości i różnorodności organizacyjnej, a także ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i recyklingu.

Science Based Targets - przedsiębiorstwa dla klimatu

Celem inicjatywy Science Based Targets (SBTi) jest redukcja śladu węglowego w oparciu o wiedzę naukową, której skutkiem ma być ograniczenie globalnego ocieplenia znacznie poniżej 2 stopni Celsjusza w porównaniu do epoki przedprzemysłowej. Inicjatywa powstała we współpracy pomiędzy United Nations Global Compact (UN Global Compact), World Resources Institute (WRI), World Wildlife Fund (WWF) oraz CDP, czyli najbardziej znaną na świecie firmą ujawniającą dane klimatyczne.

- Science Based Targets to inicjatywa współtworzona przez UN Global Compact, do której dołączyło już ponad 1000 firm z 60 krajów, działających w 53 sektorach gospodarki i zatrudniających łącznie ponad 32 miliony osób - mówi Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel Krajowy i Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland. - To pokazuje skalę oddziaływania inicjatywy, której głównym założeniem jest wspieranie ambitnych celów korporacyjnych pozwalających zredukować negatywny wpływ przedsiębiorstw na środowisko, a przez to zatrzymać wzrost temperatur. Cieszy mnie, że Żabka, firma członkowska UN Global Compact i partner naszych programów, dołącza do tej inicjatywy - to szansa, że podejmowane działania i wyznaczane cele będą efektywne oraz zgodne z naukowymi wytycznymi ekspertów ONZ ds. klimatu. Tylko działając w oparciu o rzetelną wiedzę, możemy przeciwdziałać zmianie klimatu szybko i według najlepszych standardów.

 

Prezentacja partnera

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »