Capgemini planuje zatrudnić 200 pracowników w Krakowie

Capgemini planuje w tym roku zwiększyć zatrudnienie w Krakowie o 200 osób - poinformowało biuro prasowe firmy. Poszukiwani będą kandydaci ze znajomością języków obcych i nowych technologii, umiejętnościami cyfrowymi oraz doświadczeniem w doradztwie biznesowym.

Capgemini zatrudnia prawie 4,3 tys. pracowników w Krakowie. W tym roku planuje zwiększyć zatrudnienie w krakowskim oddziale o kolejne 200 osób - podano w komunikacie. Wśród najbardziej poszukiwanych u kandydatów do pracy kompetencji będą m.in. znajomość języków obcych, nowych technologii, kompetencje cyfrowe, a także doświadczenie w doradztwie biznesowym.

- W Krakowie nasi pracownicy to głównie specjaliści z obszaru Business Services oraz IT - a więc konsultanci i analitycy biznesowi, specjaliści ds. zakupów, księgowi, logistycy, HR-owcy, ale też informatycy, programiści, testerzy, deweloperzy oraz eksperci od sztucznej inteligencji (AI) - poinformował cytowany w komunikacie członek zarządu Capgemini Polska i dyrektor Business Services Eastern Europe w Capgemini Wojciech Cichoń.

Reklama

Jak wskazano, w krakowskim Capgemini eksperci IT pracują w międzynarodowych i interdyscyplinarnych zespołach, które koncentrują się na unowocześnianiu przedsiębiorstw, w tym na wdrażaniu rozwiązań globalnych partnerów na dużą skalę, takich jak SAP, Microsoft, AWS, ServiceNow, Oracle czy Vmware. Podkreślono, że na uprzywilejowanej pozycji są eksperci z doświadczeniem, choć chłonność branży IT powoduje, że zatrudnienie znajdą osoby o różnym stopniu doświadczenia zawodowego, szczególnie te z dobrą znajomością języków obcych.

- Specjalista pracujący w centrach biznesowych Capgemini to statystycznie osoba z wykształceniem wyższym, znająca dwa języki obce, w wieku 32 lat. Najczęściej to właśnie u nas pracownicy zdobywają wiedzę i umiejętności z obszaru IT od podstaw. Są wśród nas przedstawiciele trzech pokoleń, z których większość stanowi pokolenie Y, bo jest to ponad 70 proc. zatrudnionych. Pozostałe 16 proc. to pracownicy należący do pokolenia Z oraz ponad 13 proc. stanowią osoby z generacji X. Jesteśmy też bardzo dumni z faktu, że ponad połowa naszych pracowników to kobiety - zauważyła dyrektor HR w Cloud Infrastructure Services w Capgemini Polska Monika Chajdacka.

Capgemini jest jedną z największych firm w dziedzinie doradztwa, usług technologicznych i transformacji cyfrowej. Zatrudnia ponad 270 tys. pracowników w 50 krajach. W Polsce działa od 1996 roku.

Wg raportu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), organizacji reprezentującej sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce, przedsiębiorstwa takie w ubiegłym roku zatrudniały w Krakowie ponad 77,7 tys. osób.

***

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »