Reklama

Co studiują zeszłoroczni maturzyści?

W roku akademickim 2010/2011 najpopularniejszym kierunkiem studiów okazało się zarządzanie - liczba kandydatów wyniosła ponad 37,7 tys. Tylko o 18 proc. maturzystów mniej ubiegało się o indeks budownictwa czy pedagogiki. Na wysokim miejscu pod względem popularności uplasowały się również prawo, informatyka oraz ekonomia.

Kierunki społeczne, takie jak dziennikarstwo, socjologia, stosunki międzynarodowe, kulturoznawstwo znalazły się dopiero w drugiej i trzeciej dziesiątce zestawienia i - z wyjątkiem dziennikarstwa - zanotowały spadek kandydatów w stosunku do poprzedniego roku akademickiego.

Reklama

Warto równocześnie zwrócić uwagę na dużą popularność kierunków ścisłych: inżynierii środowiska, zarządzania i inżynierii produkcji, mechaniki i budowy maszyn. W tym roku w zestawieniu liderów po raz pierwszy pojawiła się matematyka.

Coraz większą popularnością cieszą się studia filologiczne. Aby studiować filologię angielską, w rekrutacji 2010/2011 trzeba było pokonać średnio 3,5 osoby.

Podobnym uznaniem cieszyła się filologia włoska, a bardzo duże zainteresowanie dotyczyło języka hiszpańskiego - liczba kandydatów na jedno miejsce wyniosła 7,5.

Rekordowe wskaźniki odnotowały także filologie unikatowe, jak japonistyka (13,1), filologia szwedzka (7,1) oraz arabistyka (6,9).

Które uczelnie wyższe cieszyły się największym zainteresowaniem maturzystów? Jak zmieniła się popularność kierunków studiów w stosunku do poprzedniego roku akademickiego? Czy rośnie zainteresowanie uczelniami technicznymi? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w artykule "Najpopularniejsze uczelnie i kierunki studiów 2010/2011" w portalu rynekpracy.pl.

Redakcja rynekpracy.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »