PepsiCo zakończyło produkcję na Florydzie
Kolejna fabryka kończy działalność. Tym razem zamknięcie ogłosiło PepsiCo, które planuje zakończyć produkcję w zakładzie Frito-Lay w Orlando na Florydzie - podaje radiozet.pl. "To była trudna decyzja, ponieważ wiemy, jak wiele ten zakład i jego pracownicy znaczą dla lokalnej społeczności" - przekazali przedstawiciele PepsiCo w komunikacie.
Według danych Florida Department of Commerce, redukcja obejmie 454 pracowników zatrudnionych w zakładzie produkcyjnym oraz 46 osób z pobliskiego biura. Zakończenie działalności planowane jest na maj 2026 roku. Firma poinformowała w oświadczeniu, że pracownicy otrzymają wsparcie w poszukiwaniu nowego zatrudnienia, a także zachowają dotychczasowe świadczenia w okresie przejściowym.
PepsiCo zamyka zakłady z Kalifornii i Nowym Jorku
Zakład w Orlando jest już czwartą fabryką przekąsek zamykaną przez PepsiCo w ciągu ostatnich dwóch lat. Wcześniej koncern zakończył działalność zakładu w Rancho Cucamonga w Kalifornii, który funkcjonował przez ponad pół wieku. "Jesteśmy naprawdę wdzięczni za całe wsparcie w ciągu ostatnich pięciu dekad ze strony naszego zespołu produkcyjnego w Rancho Cucamonga, a także lokalnej społeczności" - poinformowano wówczas w oświadczeniu, które cytuje "Los Angeles Times".
Jak przypomina "Los Angeles Times", fabryka od momentu uruchomienia w 1970 roku była jednym z kluczowych pracodawców w regionie, dając zatrudnienie tysiącom osób przez 55 lat działalności.
W lutym 2025 roku przestała działać również fabryka PopCorners w stanie Nowy Jork, a rok wcześniej zamknięto zakład Frito-Lay w Middletown.
Seria tych decyzji wpisuje się w szerzej zakrojony program restrukturyzacji i oszczędności, mający na celu uproszczenie struktury organizacyjnej oraz redukcję kosztów operacyjnych w Ameryce Północnej. Zamknięcia fabryk następują w czasie, gdy PepsiCo mierzy się ze spadkiem sprzedaży w segmencie przekąsek. Jak przypomina "Los Angeles Times", dyrektor generalny Ramon Laguarta przyznał, że firma "dostosowuje strukturę kosztów" działu Frito-Lay po odnotowaniu niewielkiego spadku wolumenu sprzedaży w pierwszym kwartale. Mimo tych zmian PepsiCo wciąż posiada ponad 30 zakładów produkujących Frito-Lay na terenie Stanów Zjednoczonych.












