- Istotny jest też rodzaj hałasu: czy to jest szum, czy zmiksowane inne dźwięki, czy np. komunikat słowny. Ten ostatni najbardziej rozprasza. Są badania, które pokazują, że najbardziej rozpraszają nas rozmowy w naszym własnym języku, a mniej w obcym, czy hałas związany z urządzeniami lub uliczny - mówi newsrm.tv Wojciech Jórga, marketing manager Ecophon.Magda Szubert, która zajmuje się akustyką biur i jej wpływem na pracowników, twierdzi, że spadek wydajności to problem, który drogo kosztuje firmy. Wraz ze zwiększonym poziomem hałasu wzrasta poziom stresu u pracowników, co może mieć wpływ na podwyższone ciśnienie krwi, spadek efektywności, a w efekcie na zwiększoną ilość zwolnień chorobowych. Zatem poprawa akustyki biura i obniżenie poziomu hałasu może pozytywnie wpłynąć na wyniki całej firmy.
Ogromny wpływ na obniżenie poziomu hałasu ma aranżacja biura - wykończenie sufitów, ścian oraz umeblowanie. Takiej aranżacji można dokonać w każdym momencie, także w trakcie funkcjonowania obiektu. Wykorzystanie właściwych materiałów dźwiękochłonnych, np. sufitów podwieszanych, paneli ściennych, czy wolnostojących ekranów akustycznych, pozwoli ograniczyć zasięg dźwięku i zapewnić prywatność rozmów między grupami pracowników.