Linie lotnicze Qantas: Kadra kierownicza ma pracować przy obsłudze bagażu
Kadra kierownicza australijskich linii lotniczych Qantas została poproszona o zamianę swoich wysokich stanowisk na pracę jako obsługa naziemna w ramach planu zwalczania kryzysu i niedoboru siły roboczej w firmie. Poinformowano o tym w wewnętrznej notatce przekazanej personelowi Qantas.
Chętni do zmiany stanowiska mają zostać przeszkoleni i wysłani do pracy na lotniskach w Sydney i Melbourne.
Osoby te będą wspierać naszych pracowników obsługi naziemnej, którzy zarządzają działaniami Qantas, przez okres trzech miesięcy liczony od połowy sierpnia - napisał w notatce Colin Hughes, dyrektor operacyjny linii lotniczych, cytowany w poniedziałek przez Australian Associated Press.
Do sortowania i skanowania bagażu ma zostać zrekrutowanych co najmniej 100 menedżerów największego australijskiego przewoźnika. W czasie lockdownu wprowadzonego w Australii w związku z epidemią Covid-19 ponad 1600 osób pracujących przy obsłudze bagażowej na lotniskach zostało zwolnionych z pracy w Qantas.
Firma ma nadzieję zaradzić kryzysowi także poprzez zmniejszenie liczby lotów w sierpniu i zatrudnienie większej liczby osób.
Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc!
Pod koniec lipca Andrew David, szef linii Qantas, przeprosił wszystkich, których dotknęły problemy związane z działalnością firmy, w tym za opóźnione i odwołane loty, długie kolejki na lotniskach i zagubiony bagaż.