Reklama

Pracodawcy szkolą

Ponad połowa pracodawców w 2010 r. zainwestowała w podnoszenie kompetencji pracowników. Wśród tych, którzy szkolą, średnia wielkość nakładów na dokształcanie na jedną osobę wyniosła 691 zł. Liderami w zakresie wspierania rozwoju kadr są firmy z branży edukacyjnej (88 proc.).

Dostępność szkoleń

Im większe przedsiębiorstwo, tym bardziej inwestuje w podnoszenie kompetencji pracowników. Choć mniejsze firmy rzadziej ich dokształcają, to odsetek osób objętych szkoleniami jest większy. Ogółem, wartość wskaźnika dostępności kursów, czyli stosunek liczby osób przeszkolonych do zatrudnionych, wynosi 26 proc.

- Co ciekawe, zmienił się powód, dla którego przedsiębiorstwa nie decydują się na rozwój pracowników. Jeszcze niedawno główną barierą były koszty. Dziś, dzięki dostępności środków unijnych, ta bariera została zminimalizowana. Pracodawcy nie podejmują kształcenia pracowników, bo są przekonani o odpowiednim poziomie kompetencji kadry - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. - Jednak w dobie ciągłych zmian szefowie powinni myśleć strategicznie i doskonalić umiejętności, które będą firmom potrzebne w przyszłości - dodaje.

Reklama

Branża edukacyjna świeci przykładem

Pracodawcy z branży edukacyjnej najbardziej dbają o rozwój kadry (aż 88 proc.). Natomiast pracownicy z sektora handlowego i gastronomicznego mają najmniejsze szanse na podnoszenie swoich kompetencji. Tylko 45 proc. firm z tych branż inwestuje w doskonalenie umiejętności. Najwięcej przedsiębiorstw dbających o dokształcanie kadr znajduje się w regionach: lubuskim, podlaskim i zachodniopomorskim (po 61 proc.). Zatrudnieni w województwach dolnośląskim i kujawsko-pomorskim najrzadziej mogą liczyć na wsparcie szefów w podnoszeniu własnych kompetencji (50 proc.).

Opr. MD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »