Świetna oferta dla Polaków na Wyspach Brytyjskich

Sieć supermarketów Lidl z Niemiec utworzy na Wyspach 2500 nowych miejsc pracy w 20 nowych placówkach. Wyda na to 220 mln funtów (1 mld 100 mln złotych).

Sieć planowała wstępnie zatrudnienie 1500 osób. Teraz ma nad Tamizą 600 sklepów i dobrze się rozwija, zagrażając pozycji "wielkiej czwórki" tamtejszego handlu - Sainsbury, Asda, Tesco i Morrison. Tylko w ubiegłym roku spólka wydała 170 mln funtów na otwarcie 12 nowych sklepów i zatrudnienie 3500 pracowników. 

Niemcy oferują tanie produkty dobrej jakości i odebrali klientów innym sieciom. Teraz mają 3,6 proc. udziału w całym rynku i 22,7 proc. w rynku sklepów nie mających jeszcze roku. Lider rynku detalicznego - Tesco - w poprzednim roku zmniejszył swój udział z 30,5 do 29 proc. Sprzedaż spadła tam o 3,1 proc. rok do roku.

Tymczasem sprzedaż Lidla zwyżkowała w roku finansowym o 20 proc. do 3,3 mld funtów. Rywale nie próżnują - Aldi dał 400 etatów w centrum dystrybucji w Cardiff, Sainsbury połączył siły z tanią siecią duńskich sklepów Netto. W przyszłym roku otworzy 15 nowych sklepów. Netto 14 lat temu sprzedał sklepy firmie Asda i wyszedł z rynku za 778 mln funtów. 

Krzysztof Mrówka

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »