Reklama

Ucz się języka na koszt pracodawcy

Kursy językowe to - obok szkoleń zawodowych i dodatkowej opieki medycznej - jeden z najczęściej oferowanych benefitów w polskich firmach.

Podejmowane prywatnie wymagałyby od zainteresowanego nie tylko silnej motywacji i wolnego czasu, ale przede wszystkim sporych nakładów finansowych. W przypadku, gdy za kurs płaci pracodawca, koszty poniesione przez pracownika ulegają redukcji.

Reklama

Jak wynika z raportu płacowego firmy Sedlak & Sedlak, w 2009 roku ze szkoleń językowych w miejscu pracy korzystali głównie pracownicy średniego i najwyższego szczebla zarządzania oraz starsi specjaliści (w każdym przypadku była to ponad połowa badanych).

Warto jednak zauważyć, że kompetencje językowe miało szansę poszerzać 37 proc. specjalistów oraz 31 proc. pracowników szeregowych. Statystyki obalają zatem mit, że szkolenia językowe to benefit zarezerwowany wyłącznie dla kadry kierowniczej.

Mogą na nie liczyć przede wszystkim pracownicy dużych przedsiębiorstw, zatrudniających powyżej 1000 osób. W 2009 roku w takich podmiotach gospodarczych na kursy językowe uczęszczało niemal 80 proc. kadry kierowniczej, 60 proc. pracowników średniego szczebla zarządzania i 67 proc. starszych specjalistów.

Popularyzacji szkoleń językowych w małych i średnich przedsiębiorstwach sprzyjają niewątpliwie projekty realizowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Umożliwiają edukację personelu, bez ponoszenia przez pracodawcę całkowitego kosztu kursu.

Kryteria dofinansowania szkoleń są ściśle określone. W zależności od wielkości przedsiębiorstwa, pracodawca pokrywa od 20 proc. do 30 proc. kosztów kursu każdego podwładnego.

Redakcja rynekpracy.pl

Szukasz pracy? Przejrzyj oferty w serwisie Praca INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »