W tym sektorze praca jest pewniakiem!

Polska już niedługo może stać się liderem sektor outsourcingowego w Europie. Nasz kraj zyskuje na znaczeniu jako centrum zarządzania nowoczesnymi usługami dla biznesu dla klientów z Europy, obszaru EMEA - Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, sięgając także po zlecenia z obszaru BPO, ITO, KPO i R&D z innych kontynentów. Zdaniem analityków wchodzimy obecnie w dojrzałą fazę rozwoju tych usług.

W Polsce w sektorze pracuje ok. 90 tys. osób zatrudnionych w ok. 350 centrach usług świadczących usługi m.in. dla Hewlett-Packard, IBM, Google, Nokia, Motorola, Shell, General Electric i Bayer. Zagraniczne centra usług biznesowych zatrudniają w kraju już ponad 90 tys. specjalistów, ściągając do Polski coraz bardziej zaawansowane projekty oparte na wiedzy. Naszymi atutami są wykwalifikowane, znające języki obce kadry, dobra lokalizacja oraz wysokie bezpieczeństwo prowadzenia biznesu.

Opinie dla INTERIA.PL

Tina Sobocińska, HR Business Partner ds. Funkcji Globalnych w Schneider Electric:

Reklama

Praca w Centrum Usług Wspólnych jest bardzo dobrą okazją dla osób dobrze znających języki europejskie - pozwala na wykorzystanie w codziennej praktyce znajomości dwóch lub nierzadko trzech języków - w komunikacji z klientami, kolegami z innych krajów czy współpracownikami w zespole.

Ponieważ praca w centrum jest mocno wyspecjalizowana, ścieżki karier umożliwiają pracownikom szanse na rozwój. W Schneider Electric oferujemy ścieżki karier specjalistyczne i menedżerskie, zmiany poziome stanowisk czy działów oraz awanse pionowe. Osoba tuż po studiach może więc myśleć o pracy długoterminowo i na tym bardzo nam zależy.

Rekrutując kandydatów do naszej organizacji, oferujemy im nie tylko obecne stanowisko, ale także rekrutujemy ich z myślą o rozwoju w naszej firmie. W tym celu zwracamy uwagę nie tylko na umiejętności (np. językowe), motywację, doświadczenie (lub praktyki na stanowiskach juniorów), ale także na wartości, bliskie kandydatom tak, aby były spójne z wartościami firmy, a są to: pasja, otwartość, wiarygodność i efektywność. Praca w środowisku międzynarodowym, ścieżki karier, możliwości rozwoju, to jedne z atutów pracy w takim centrum.

Oferujemy także konkurencyjne rynkowo wynagrodzenia (korzystamy z profesjonalnych raportów na temat wynagrodzeń oferowanych w sektorze SSC i BPO w Polsce) wraz z systemem bonusowym. W ramach benefitów pozapłacowych zapewniamy systemy kafeteryjne (opieka medyczna lub lunch kupony; karta sportowa lub paczka świąteczna) tak, aby w elastyczny sposób zapewnić rozwiązania odpowiadające indywidualnym potrzebom pracowników.

W ramach naszych polityk wewnętrznych zapewniamy ciekawe szkolenia zarówno merytoryczne (z zakresu księgowości, akademia HR, Excel, SAP), miękkie (budowanie relacji z klientami), jak i ogólnorozwojowe (europejskie kultury biznesowe).

Nowym pracownikom zapewniamy program wprowadzenia do firmy, do zespołu i na stanowisko. Nowe osoby otrzymują wsparcie w adaptacji od menedżera, zespołu, ale także doświadczonego kolegi/ koleżanki (tzw. buddy).

Naszych pracowników zachęcamy do dodatkowych projektów w ramach obszarów swoich zainteresowań- mogą to być zarówno projekty merytoryczne (np. optymalizacja już istniejących rozwiązań, wdrażanie systemów podnoszących efektywność procesów) jak i projekty o charakterze społecznym (zaangażowanie w działalność na rzecz dzieci niepełnosprawnych lub inicjatywy ekologiczne).

Nasza oferta jest atrakcyjna zarówno dla studentów, którzy mogą poznać firmę w ramach praktyk, jak i absolwentów, startujących w swojej karierze zawodowej, a także doświadczonych specjalistów.

Nasze centra wciąż się rozwijają, osoby zainteresowane naszymi propozycjami pracy i praktyk zachęcamy do odwiedzenia naszej strony internetowej (zakładka 'kariera').

Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami:

Polska jest wiodącą lokalizacją offshoringową na globalnej mapie usług biznesowych. Nieustannie przyciągamy nowe inwestycje z obszaru outsourcingu, głównie dzięki wysokiej dostępności odpowiedniego personelu, stosunkowo niskim kosztom pracy, a także stabilnemu wzrostowi gospodarczemu, wciąż nieco wyższemu niż w innych krajach europejskich.

Centra usług biznesowych w Polsce coraz częściej pełnią funkcję ośrodków centralizacji procesów nie tylko dla firm z sąsiednich krajów, ale nawet z różnych kontynentów. Ten trend będzie się umacniać, szczególnie w zakresie najpopularniejszych zlecanych do Polski usług, jakimi są procesy finansowe, kadrowe oraz IT.

Przedsiębiorstwa decydują się na outsourcing tak ważnych usług, gdyż optymalizują dzięki temu koszty. Zlecanie na zewnątrz istotnych elementów funkcjonowania spółki, które jednak nie są podstawą jej działalności, jest bardziej efektywne. W przypadku korzystania np. z usług agencji pracy czasowej pracodawca pozbywa się problemów rekrutacyjnych, dodatkowych kosztów i ewentualnych kłopotów związanych ze zmieniającymi się regulacjami i przepisami prawa pracy. Z kolei pracownik ma możliwość rozwoju w międzynarodowym środowisku, wykorzystuje swoje umiejętności językowe i jest zazwyczaj nagradzany atrakcyjnym pakietem świadczeń pozapłacowych, jak karty na siłownie, do kin, teatrów, co stanowi ważny dodatek szczególnie dla młodych ludzi.

Możemy aktywnie wspomagać rozwój branży outsourcingowej w Polsce, głównie poprzez inwestycje w zasoby ludzkie. Istotną kwestią jest rozszerzanie współpracy z uczelniami wyższymi, kształcenie praktyczne, popularyzowanie kierunków kształcących specjalistów, na których jest duże zapotrzebowanie na rynku pracy. Sektor centrów usług wspólnych i BPO zaczyna borykać się z problemem dostępności wyspecjalizowanej kadry, tym bardziej, że wskaźniki rotacji w tej branży zawsze były dosyć wysokie. To jest największa bariera rozwoju tego sektora w Polsce. Dlatego istotna jest tutaj współpraca biznesu z edukacją, zarówno w kontekście wymiany informacji, jak i w formie praktycznej obecności pracodawców w szkołach i na uczelniach.

Centrum outsourcingowe jest niewątpliwie dobrym miejscem na rozpoczęcie kariery dla młodych ludzi. Poza możliwością zdobycia doświadczenia w pracy w międzynarodowym środowisku, absolwentów przyciągają kuszące zarobki, które są bardzo atrakcyjne w porównaniu do innych ofert na rynku.

Oczywiście poziom wynagrodzenia jest zróżnicowany, na zarobki wpływa bowiem wiele czynników, takich jak struktura wewnętrzna firmy, jej lokalizacja oraz zajmowane stanowisko. Istotnym czynnikiem są również świadczenia pozapłacowe, praktycznie zawsze oferowane w centrach usług wspólnych. Prywatna opieka zdrowotna, karnety na siłownie, bilety do kin i teatrów, bonusy świąteczne - wszystko to znacznie uatrakcyjnia ofertę pracy, szczególnie dla młodych ludzi przyzwyczajonych do dużej liczby dodatkowych benefitów.

opr MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »