Best Brands Awards 2022: znamy zwycięzców
Podczas uroczystej gali Best Brands Awards w Centrum Praskim Koneser wręczono „Oscary marketingu” w pięciu kategoriach. Nagrody otrzymały Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert. Zdaniem konsumentów to najsilniejsze marki na polskim rynku. – Gratuluję wszystkim wygranym, bo ostatnie, trudne czasy wymagają naprawdę trudnych decyzji, przemyślanych strategii i dużej elastyczności w działaniu – powiedział Marek Żołędziowski, CEO Group One, organizator wydarzenia w Polsce.
Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One
Laureaci Best Brands Awards 2022 w Polsce wyłonieni zostali w pięciu kategoriach - Best Brand: Overall, Polish, Omnichannel, Sustainable i Customer Centricity. Każda z nich odzwierciedla aktualne i panujące na rynku trendy oraz obszary zainteresowań konsumentów. W badaniu wzięło udział 5,1 tys. osób, które odpowiedziały na ok. 70 pytań odnośnie danej marki.
Laureatem kategorii Best Overall Brand został Samsung. To marka z mocną i ugruntowaną pozycją rynkową, którą cechuje jednocześnie umiejętność budowy relacji z konsumentami. Tytuł Best Polish Brand trafił do sieci sklepów spożywczych Biedronka (pod uwagę brano udziały rynkowe), a Best Sustainable Brand do marki Bosch (podkreślano odpowiedzialność w zakresie dbania o środowisko naturalne oraz działania na rzecz kwestii społecznych). Laureatem kategorii Best Customer Centricity Brand, gdzie badano i analizowano postrzeganie marki przez konsumentów, zwyciężyła sieć sklepów online Allegro. Natomiast tytuł Best Omnichannel Brand trafił do sieci sklepów z elektroniką Media Expert, która zdaniem konsumentów w największym stopniu dostosowała swoje usługi oraz komunikację do funkcjonowania w przestrzeni offline i online.
- Wielki zaszczyt móc mówić o pierwszej polskiej edycji rankingu Best Brands. O nagrodzie, która wprowadza na nasz rynek zupełnie nową jakość i stanowi cenne źródło informacji na temat siły i kondycji marek. Wczoraj wieczorem odbyła się uroczysta gala, która była nie tylko miejscem rozdania nagród dla najlepszych marek, ale również przestrzenią do inspiracji dla całego biznesu i platformą wymiany idei i wiedzy - komentuje Marek Żołędziowski, CEO Group One, organizator rankingu w Polsce.
Oto pełna lista laureatów:
Best Overall Brand
- Samsung (smartfony)
Best Polish Brand
- Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
Best Sustainable Brand
- Bosch (mały sprzęt kuchenny)
Best Omnichannel Brand
- Media Expert (sklepy z elektroniką)
Best Customer Centricity Brand
- Allegro (sklepy online)
- Idea rankingu powstała prawie dwie dekady temu w Niemczech właśnie w czasie kryzysu. Szczególnie w takim momencie warto jest wyróżniać te marki, które odnoszą sukces, ale również ludzi, którzy decydują o strategii i kierunkach rozwoju tych marek. Wszyscy mierzyliśmy się z tym przez ostatnie lata podczas światowej pandemii, a w tym roku po wybuchu wojny. Gratuluję wszystkim wygranym, bo ostatnie, trudne czasy wymagają jeszcze trudniejszych decyzji, przemyślanych strategii i dużej elastyczności w działaniu - dodaje Marek Żołędziowski.
Gala Best Brands Awards po raz pierwszy w historii odbyła się w Polsce. Motyw przewodni rozdania "Oskarów marketingu" w naszym kraju brzmiał: "Dwa światy, jedna przyszłość. W którym kierunku zmierzamy?". Odpowiedzi na to pytanie szukali wyjątkowi keynote speakerzy: Lewis Pugh, pływak wytrzymałościowy oraz oficjalny patron ONZ na rzecz ochrony oceanów oraz Tino Krause, Regional Director Central Europe w Meta.
- Unikalna metodologia pozwoliła nam na połączenie dwóch obszarów, na których codziennie odbywa się nieustanna walka między konkurencyjnymi firmami - rynek i więź z konsumentem. Sprawdziliśmy, czy marki wiedzą, czego potrzebują ich klienci, czy dopasowują się do ich potrzeb i rozumieją wyzwania dzisiejszego świata, czy mają zaangażowanych pracowników, zwracają uwagę na odpowiedzialność biznesu i zatrudnienia, i czy dotrzymują obietnic. Ranking daje nam wiedzę o tym, co konsumenci mają "w głowach i w sercach". Nagroda Best Brands Awards trafiła do marek, które wyróżniły się poprzez swoją komunikację, ale i wartości, które reprezentują - mówi Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence w GfK, niezależnym instytucie, który jest inicjatorem badania na świecie.
Za organizację polskiej edycji konkursu odpowiada Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna w kraju, a partnerem merytorycznym badania jest GfK Polonia.
Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One