Best Brands Awards 2022: znamy zwycięzców

Podczas uroczystej gali Best Brands Awards w Centrum Praskim Koneser wręczono „Oscary marketingu” w pięciu kategoriach. Nagrody otrzymały Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert. Zdaniem konsumentów to najsilniejsze marki na polskim rynku. – Gratuluję wszystkim wygranym, bo ostatnie, trudne czasy wymagają naprawdę trudnych decyzji, przemyślanych strategii i dużej elastyczności w działaniu – powiedział Marek Żołędziowski, CEO Group One, organizator wydarzenia w Polsce.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

Laureaci Best Brands Awards 2022 w Polsce wyłonieni zostali w pięciu kategoriach - Best Brand: Overall, Polish, Omnichannel, Sustainable i Customer Centricity. Każda z nich odzwierciedla aktualne i panujące na rynku trendy oraz obszary zainteresowań konsumentów. W badaniu wzięło udział 5,1 tys. osób, które odpowiedziały na ok. 70 pytań odnośnie danej marki.

Nagrody i przestrzeń do inspiracji dla całego biznesu

Laureatem kategorii Best Overall Brand został Samsung. To marka z mocną i ugruntowaną pozycją rynkową, którą cechuje jednocześnie umiejętność budowy relacji z konsumentami. Tytuł Best Polish Brand trafił do sieci sklepów spożywczych Biedronka (pod uwagę brano udziały rynkowe), a Best Sustainable Brand do marki Bosch (podkreślano odpowiedzialność w zakresie dbania o środowisko naturalne oraz działania na rzecz kwestii społecznych). Laureatem kategorii Best Customer Centricity Brand, gdzie badano i analizowano postrzeganie marki przez konsumentów, zwyciężyła sieć sklepów online Allegro. Natomiast tytuł Best Omnichannel Brand trafił do sieci sklepów z elektroniką Media Expert, która zdaniem konsumentów w największym stopniu dostosowała swoje usługi oraz komunikację do funkcjonowania w przestrzeni offline i online.

Reklama

- Wielki zaszczyt móc mówić o pierwszej polskiej edycji rankingu Best Brands. O nagrodzie, która wprowadza na nasz rynek zupełnie nową jakość i stanowi cenne źródło informacji na temat siły i kondycji marek. Wczoraj wieczorem odbyła się uroczysta gala, która była nie tylko miejscem rozdania nagród dla najlepszych marek, ale również przestrzenią do inspiracji dla całego biznesu i platformą wymiany idei i wiedzy - komentuje Marek Żołędziowski, CEO Group One, organizator rankingu w Polsce.

Oto pełna lista laureatów:

Best Overall Brand

  • Samsung (smartfony)

Best Polish Brand

  • Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne)

Best Sustainable Brand

  • Bosch (mały sprzęt kuchenny)

Best Omnichannel Brand

  • Media Expert (sklepy z elektroniką)

Best Customer Centricity Brand

  • Allegro (sklepy online)

- Idea rankingu powstała prawie dwie dekady  temu w Niemczech właśnie w czasie kryzysu. Szczególnie w takim momencie warto jest wyróżniać te marki, które odnoszą sukces, ale również ludzi, którzy decydują o strategii i kierunkach rozwoju tych marek. Wszyscy mierzyliśmy się z tym przez ostatnie lata podczas światowej pandemii, a w tym roku po wybuchu wojny. Gratuluję wszystkim wygranym, bo ostatnie, trudne czasy wymagają jeszcze trudniejszych decyzji, przemyślanych strategii i dużej elastyczności w działaniu - dodaje Marek Żołędziowski.

Dwa światy, jedna przyszłość

Gala Best Brands Awards po raz pierwszy w historii odbyła się w Polsce. Motyw przewodni rozdania "Oskarów marketingu" w naszym kraju brzmiał: "Dwa światy, jedna przyszłość. W którym kierunku zmierzamy?". Odpowiedzi na to pytanie szukali wyjątkowi keynote speakerzy: Lewis Pugh, pływak wytrzymałościowy oraz oficjalny patron ONZ na rzecz ochrony oceanów oraz Tino Krause, Regional Director Central Europe w Meta.

- Unikalna metodologia pozwoliła nam na połączenie dwóch obszarów, na których codziennie odbywa się nieustanna walka między konkurencyjnymi firmami - rynek i więź z konsumentem. Sprawdziliśmy, czy marki wiedzą, czego potrzebują ich klienci, czy dopasowują się do ich potrzeb i rozumieją wyzwania dzisiejszego świata, czy mają zaangażowanych pracowników, zwracają uwagę na odpowiedzialność biznesu i zatrudnienia, i czy dotrzymują obietnic. Ranking daje nam wiedzę o tym, co konsumenci mają "w głowach i w sercach". Nagroda Best Brands Awards trafiła do marek, które wyróżniły się poprzez swoją komunikację, ale i wartości, które reprezentują - mówi Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence w GfK, niezależnym instytucie, który jest inicjatorem badania na świecie.

Za organizację polskiej edycji konkursu odpowiada Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna w kraju, a partnerem merytorycznym badania jest GfK Polonia.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »