Sustainability, czyli jak zaspokoić potrzeby współczesnych społeczeństw bez szkody dla przyszłych

Sustainability to palący temat w debacie publicznej. Staje się istotny zarówno dla biznesu, jak i konsumentów. Czyli każdego z nas. Wszyscy musimy bowiem stawić czoła wyzwaniom, którymi wcześniejsze pokolenia nie musiały się martwić – obniżyć wzrost temperatur oraz zredukować emisję gazów cieplarnianych. Zrównoważony rozwój będzie jednym z motywów przewodnich zbliżającej się Gali Best Brands Awards 2022, z tej okazji jednym z keynote speakerów wydarzenia będzie Lewis Pugh, pływak wytrzymałościowy oraz oficjalny patron ONZ na rzecz ochrony oceanów. Czy możliwy jest dalszy rozwój bez wyrządzania szkód przyszłym pokoleniom?

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

Dotkliwe fale upałów i rekordowe temperatury. Niedobory wody i susze. Wzrost poziomu mórz. Coraz częstsze katastrofy ekologiczne, jak sytuacja zatrucia Odry. O tym, że wszystko to nie jest wymysłem "szalonych" ekologów przekonaliśmy się chociażby tego lata. A to tylko kilka z największych zagrożeń dla Europy i świata. Środowisko naturalne regularnie i bardzo dobitnie przypomina nam, jak wielką szkodę mu wyrządzamy.

Zakłada ona rozwój bez szkody dla środowiska oraz zaspokajanie potrzeb współczesnych społeczeństw bez szkody dla kolejnych. Najważniejszym celem, który dotyczy nas wszystkich, pozostaje obniżenie wzrostu temperatur i redukcja emisji gazów cieplarnianych.

Reklama

Take action!

Mimo że idealny scenariusz to taki, w którym każdy z nas podejmie działania na rzecz środowiska - lub po prostu zaprzestanie tych, które mu szkodzą - największa presja wywierana jest (i słusznie!) na biznes. A duże firmy i światowe marki z głosem konsumenta i jego oczekiwaniami muszą dziś liczyć się dużo bardziej niż jeszcze kilka lat temu. Tempo i skala rozprzestrzeniania się informacji kanałami social media jest zdumiewająca, o czym mogły przekonać się marki zbojkotowane przez konsumentów właśnie tą drogą. Warto więc wsłuchać się w to, co mają do powiedzenia konsumenci.

Dość powiedzieć, że klienci przywiązują dziś wagę nie tylko do ceny i jakości konkretnych produktów, ale równie kluczowa - jak nie ważniejsza - jest np. aktywność klimatyczna czy społeczna wybieranych marek.

A klienci oczekują przede wszystkim podjęcia konkretnych działań na rzecz środowiska.

Takie kroki na rzecz zmniejszenia śladu węglowego w swojej organizacji podejmuje organizator Best Brands Awards 2022 - Group One. W czerwcu jako pierwsza firma z branży komunikacji marketingowej w Polsce dołączyła do inicjatywy Science Based Targets. Głównym założeniem akcji jest utrzymanie globalnego wzrostu temperatury poniżej dwóch stopni Celsjusza w porównaniu do poziomu z lat 1850-1900. Jak to zrobić? Dostosowując działalność biznesową do realiów przyszłej gospodarki niskoemisyjnej.

Podróż w kierunku neutralności klimatycznej

Kolejnym krokiem, który Group One wykonało, było wypełnienie kwestionariusza CDP. Polega to na odpowiedzi na niemal sto szczegółowych pytań. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się takie kwestie, jak: strategia działania, ład korporacyjny, ryzyka i szanse związane ze zmianami klimatycznymi, przyjęta metodologia mierzenia emisji, dane dotyczące emisji gazów cieplarnianych oraz konkretne plany ich obniżania czy wreszcie prowadzone działania na rzecz dekarbonizacji.

Finalna ocena CDP ma być gotowa z końcem października. Skala ocen wygląda podobnie, jak w amerykańskich szkołach: od A (odpowiednik oceny bardzo dobrej) do F (ocena niedostateczna). Niezależnie od werdyktu, samo wzięcie udziału w "egzaminie" CDP to prestiż i przewaga konkurencyjna. To także wiedza pozwalająca na zorientowanie się, w jakim miejscu znajduje się obecnie firma w swojej drodze do neutralności klimatycznej, czego już dokonała i czego ewentualnie jeszcze jej brakuje.

Przyszłość jest bliżej niż nam się wydaje

"Dwa światy, jedna przyszłość. W którym kierunku zmierzamy?" to temat przewodni pierwszej polskiej Gali Best Brands Awards 2022. Próby odpowiedzi na to pytanie podejmie się m.in. Lewis Pugh, jeden z keynote speakerów wydarzenia. Pugh to brytyjsko-południowoafrykański pływak długodystansowy i oficjalny patron ONZ na rzecz ochrony oceanów, nazywany ich adwokatem. Pływa w najbardziej zagrożonych ekosystemach na Ziemi, aby w ten sposób apelować o ich ochronę. Jest pierwszą osobą, która ukończyła długodystansowe pływanie w każdym oceanie świata. Jako pierwszy przepłynął także biegun północny oraz długość kanału La Manche. Lewis Pugh przyczynił się do ochrony ponad 2 mln km2 zagrożonej powierzchni oceanu - obszaru większego niż Europa Zachodnia. Zwraca uwagę na topnienie arktycznego lodu morskiego i topniejące lodowce w Himalajach, a także na wpływ, jaki zmniejszenie zasobów wody będzie miało na sytuację na świecie. Światowe Forum Ekonomiczne ogłosiło Lewisa Pugh tytułem Young Global Leader. Jego wysiłki przyniosły mu najwyższe odznaczenia Francji i RPA - Order Ikhamanga (Gold Class) oraz międzynarodowe uznanie.

Podczas uroczystej Gali Best Brands Awards 2022 poznamy laureatów, którzy walczą o tytuł najlepszej marki w kategoriach: Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand. Zwycięzców poznamy już 15 września podczas finału w warszawskim Centrum Praskim Koneser.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »