200 000 testów na koronawirusa od Zygmunta Solorza i Grupy Polsat
Zygmunt Solorz i Grupa Polsat kupili za ponad 16 mln złotych 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną. Testy zostaną przekazane Ministerstwu Zdrowia, aby zwiększyć możliwości testowania, identyfikowania i izolacji zakażonych, jako kluczowych elementów do walki z epidemią w Polsce.
Zygmunt Solorz i Grupa Polsat, której jest założycielem i głównym udziałowcem, podjęli decyzję o zakupie 200 tys. testów genetycznych potwierdzających obecność koronawirusa, używanych przez wszystkie laboratoria wykonujące badania urzędowe dla Ministerstwa Zdrowia. Wraz z testami zostało zakupionych osiem zestawów urządzeń diagnostycznych tj. termocyklerów i systemów do automatycznej ekstrakcji wraz z testami genetycznymi i wszystkimi materiałami zużywalnymi potrzebnymi do przeprowadzenia 200 tys. badań potwierdzających. Są to kompletne zestawy diagnostyczne. W pomoc w zakupie testów włączyła się kancelaria Greenberg Traurig w ramach Programu GT COVID-19 Pro Bono.
- W walce z koronawirusem najważniejsze jest testowanie, czyli identyfikacja ludzi zakażonych oraz ich izolacja. Dzięki temu możemy ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa, a na końcu tej drogi - wygrać z epidemią - mówi Zygmunt Solorz.
Do końca kwietnia w całej Polsce wykonano około 340 tys. testów. Dodatkowe 200 tys. testów wraz z aparaturą diagnostyczną oznacza bardzo istotny wzrost potencjału testowania w Polsce.
- Pracowałem nad tym od kilku tygodni. Cieszę się, że wreszcie rozpoczęły się dostawy testów i urządzeń. Wiem, że obecnie następuje stopniowe "odmrażanie" gospodarki i powrót do codziennego, normalnego życia. Wciąż jednak musimy pamiętać, że epidemia jest z nami i wśród nas. Dlatego tak ważne jest zachowywanie środków i zasad bezpieczeństwa, ale jednocześnie testowanie - szybkie i masowe. Im szybciej i im więcej zakażonych osób uda się odnaleźć wśród nas, tym lepiej dla nas wszystkich - dodaje Zygmunt Solorz.
Testowaniem oraz diagnostyką zajmą się laboratoria wskazane przez Ministerstwo Zdrowia. Pierwsza partia testów oraz aparatury laboratoryjnej zostały już przekazane i dostarczone Ministerstwu Zdrowia. Wszystkie testy i sprzęt będą udostępnione do końca maja.
- Cieszę się ze współpracy z panem Zygmuntem Solorzem oraz z tego, że mogliśmy wykorzystać potencjał naszej firmy i stać się częścią tak ważnego dla nas wszystkich przedsięwzięcia - stwierdza Sławomir Gnalicki, prezes firmy Argenta, dostawcy testów i urządzeń.
- Czas jest bardzo trudny dla nas wszystkich i musimy sobie pomagać. Jesteśmy polską firmą - chcemy i powinniśmy pomóc w walce z epidemią. Po raz pierwszy zdecydowałem, że pomagamy jednorazowo na tak dużą skalę. Przekazujemy 200 tysięcy testów i aparaturę, mając nadzieję, że wesprze to heroiczne działania polskich służb medycznych. Bardzo im wszystkim dziękuję, szczególnie tym na pierwszej linii frontu - podsumowuje Zygmunt Solorz.
Wśród dotychczasowych działań, które Grupa Polsat zrealizowała w ramach walki z epidemią, znalazły się m.in.:
- przekazanie 2200 tabletów z dostępem do internetu najbardziej potrzebującym dzieciom - z domów dziecka, rodzinnych domów dziecka, rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
- zebranie 3 mln złotych dzięki "Reklamie na Ratunek - Razem w walce z koronawirusem" oraz przekazanie ich szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią,
- przeznaczenie przez Fundację Polsat 2 mln złotych z środków własnych na zakup najpotrzebniejszego sprzętu dla służby zdrowia,
- "SMS na ratunek" - dedykowany spot Fundacji Polsat i Telewizji Polsat, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na zakup niezbędnych środków ochrony osobistej dla służby zdrowia,
- wsparcie dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SP ZOZ w Warszawie,
- operator telefonii Plus, wsparty przez ZTE Poland, przekazał maseczki dla szpitali,- #okonamalucha - sieć Plus przekazała karty SIM z internetem do Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Szpitalu Klinicznym im. ks. Anny Mazowieckiej,
- kampania prospołeczna Grupy Polsat zachęcająca do pomocy seniorom,
- #CzytamyDlaDzieci - znani i lubiani czytają bajki - codziennie o godzinie 20:00 na oficjalnym profilu Fundacji Polsat na Instagramie,
- w ramach wspólnej akcji producent urządzeń mobilnych OPPO przekazał 188 smartfonów, a Plus 188 starterów z bezpłatnymi rozmowami, SMS-ami i internetem dla podopiecznych Fundacji Polki Mogą Wszystko - sprzęt trafił do podopiecznych 24 świetlic środowiskowych,
- transmisja niedzielnych Mszy świętych na kanałach Polsat News i Polsat Rodzina i w serwisie IPLA,
- #JesteśmyDlaDzieci - program pod patronatem Fundacji Polsat, w którym poruszane są ważne tematy związane z zagrożeniami i konsekwencjami, jakie koronawirus może przynieść dzieciom i ich rodzicom.