Pandemia koronawirusa. Allegro oferuje 16 mln zł wsparcia
Allegro uruchamia dla sprzedawców pakiet wsparcia wart 16 mln zł, który pomoże im przetrwać trudniejszy czas. Skorzystać z niego będą mogli obecni sprzedawcy i nowe firmy dotknięte ograniczeniami sprzedaży w związku z koronawirusem, które chcą rozpocząć sprzedaż online przy zerowych kosztach prowizji.
- Małe i średnie przedsiębiorstwa są bardzo ważną częścią polskiej gospodarki. Tworzą miejsca pracy oraz zapewniają dochody i usługi rodzinom w całej Polsce. Są także podstawą gospodarki cyfrowej. W obecnej, niespotykanej dotąd sytuacji, firmy internetowe stały się niezbędne w zapewnianiu Polakom dostępu do produktów i usług potrzebnych w życiu codziennym - informuje Francois Nuyts, prezes Allegro.
- Jesteśmy najpopularniejszym miejscem internetowych zakupów w Polsce, to dla nas wielka odpowiedzialność i dlatego będziemy współpracować z polskimi firmami, aby zapewnić konsumentom szeroki dostęp do codziennych produktów. Będziemy nadal inwestować w programy i rozwiązania, które mogą mieć najbardziej pozytywny wpływ na życie Polaków i na polską gospodarkę - dodaje.
W ubiegłym tygodniu Allegro ogłosiło wartą 21 mln zł inwestycję, dzięki której każdy Polak za darmo może przez miesiąc korzystać z bezpłatnych dostaw w ramach Allegro Smart!. To umożliwia zrobienie zakupów online bez żadnych kosztów dostawy.
Z kolei 1 kwietnia uruchomiony został wart ponad 16 mln zł pakiet wsparcia dla sprzedających, który pomoże firmom utrzymać biznes i lepiej zarządzać przepływem gotówki a nowym podmiotom szukającym nowych kanałów online obniży koszty rozpoczęcia sprzedaży.
W ramach pakietu wydłużony zostaje termin płatności dla małych firm z 14 do 60 dni. Dodatkowo przez trzy miesiące nowi polscy sprzedawcy nie będą płacić, niezależnie od skali działalności. Allegro umożliwia też dostęp do pożyczki z cashbackiem do 4,5 tys. zł dla prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
Jednocześnie Allegro poinformowało o wstrzymaniu ogłoszonych wcześniej podwyżek opłat, dzięki czemu sprzedawcy zaoszczędzą 8,5 mln zł.
wj