TikTok ma już ponad miliard użytkowników na całym świecie. Teraz platforma szerzej otwiera się na biznes
Ponad miliard na całym świecie - to liczba użytkowników podana w tym roku przez TikToka. Platforma, której pierwotnym celem była rozrywka, jest coraz bardziej opiniotwórcza. Przybywa jej też rozwiązań biznesowych. O sukcesie i ofercie TikToka opowiada Sylwia Chada, general menager platformy w Polsce i Europie Środkowej. Rozmowa z Interią odbyła się podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Zdaniem Sylwii Chady, dyrektor generalnej TikTok w Polsce i Europie Centralnej, osiągnięty sukces platforma zawdzięcza swojej społeczności, która tworzy unikalny kontent. - Naszą misją jest przynosić radość, inspirować kreatywność. W czasach, szczególnie podczas pandemii, kiedy ludzie poszukiwali prostej rozrywki, stworzyliśmy unikalną społeczność zarówno globalnie jak i w poszczególnych regionach, która sprawiła, że jesteśmy wyjątkowi - zapewnia w rozmowie z Interią Sylwia Chada.
Najczęstszymi użytkownikami TikToka są Milenialsi i Pokolenie Z. Ich zachowania na platformie przyczyniają się do wzrostu liczby jej użytkowników. - To osoby bardzo krytycznie patrzące na to, co się dzieje na świecie. Oczekują jasnej, transparentnej komunikacji - zwraca uwagę dyrektor generalna TikToka w Polsce i Europie Środkowej. Zauważa, że sposób komunikacji przez te grupy własnych potrzeb i otwartość na ważne tematy powodują, że TikTok nie tylko przyciąga coraz więcej osób ale też staje się opiniotwórczy - tworzy własne trendy, które potem są powielane na innych platformach. Użytkownicy TikToka to nie tylko Milenialsi i cyfrowe Pokolenie Z. Coraz częściej na platformę wchodzą osoby, które przekroczyły 40 i 50 lat. Tych, zdaniem Sylwii Chady, przyciąga do TikToka różnorodność. - Jedni myśląc o rozrywce szukają śmiesznego filmiku, dla innych rozrywką jest oglądanie sportu. Na platformie jest coraz więcej dojrzałego kontentu dla coraz starszej grupy. To samonapędzające się perpetuum mobile - uzasadnia Chada.
Wraz ze wzrostem platformy i różnorodności kontentu, TikTok oferuje coraz więcej rozwiązań biznesowych. - Mamy rozwiązania nie tylko dla największych marek ale też dla małego biznesu. Wszystko zależy, jakie są cele komunikacji i czego oczekują klienci od swoich działań na platformie - informuje rozmówczyni Interii. I wyjaśnia, dlaczego treści zamieszczane na TikToku zostały wydłużone do 10 minut. - Jest to odpowiedzią na trendy i potrzeby naszych konsumentów. Bardzo mocno rośnie na platformie szeroko pojęta edukacja - wskazuje.
Priorytetem TikToka jest dbanie o cyberbezpieczeństwo jego użytkowników. - Od początku pracujemy nad szczelnością i weryfikacją treści. Mamy cztery poziomy filtracji kontentu, który może pojawić się na platformie. Współpracujemy z niezależnymi instytucjami, poddajemy się audytom aby jeszcze lepiej uszczelnić i zabezpieczyć naszą społeczność - wylicza rozmówczyni Interii. W TikToku obowiązują też restrykcyjne zasady określające, jak można pojawić się na platformie. A dbanie o cyberbezpieczeństwo nie dotyczy tylko jej użytkowników ale też klientów i zamieszczanych na niej reklam. Według raportu firmy badawczej Insider Intelligence, przychody z reklam na TikToku na całym świecie mają w tym roku przekroczyć 11 miliardów dolarów, prawie 47 miliardów złotych. Jeśli prognozy te się sprawdzą, będzie to więcej niż wynoszą łącznie przychody z reklam Twittera i Snapchata.
Ewa Wysocka