Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę

W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.

- Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę, ponad dwa razy więcej niż dotychczasowa, wpłynęła więc na zwiększenie o jedną trzecią zdolności produkcyjnych w Elblągu - mówi agencji Newseria Tomasz Klima, production & supply chain director w Grupie Żywiec.

Nowa instalacja pozwoli na produkcję wszystkich wariantów puszek: o pojemności 330 ml, 500 ml i 550 ml, foliowanych w 4-, 6-, 8- i 12-paki. Dzięki rozwiązaniom technologicznym browar będzie nie tylko bardziej efektywny, ale i ekologiczny. W skład instalacji linii puszkowej wchodzą m.in. jednopoziomowy pasteryzator tunelowy o niskiej konsumpcji wody i energii, silniki elektryczne najwyższej klasy energooszczędności oraz niskiej konsumpcji sprężonego powietrza i CO2. Nowa linia zużywa więc mniej wody i energii elektrycznej, obniżając ślad węglowy zakładu. Z kolei oszczędność zużycia ciepła w porównaniu do poprzedniej linii wyniesie w przeliczeniu 130 t węgla.

- Ciepło zaoszczędzone przy transferze ze starej linii na nową pozwoliłoby na ogrzanie średniej wielkości osiedla mieszkaniowego - wyjaśnia Tomasz Klima.

Browar w Elblągu warzy łącznie 12 różnych marek piwa, co pokazuje ewolucję od monobrowaru do multimarkowego zakładu. Na przestrzeni lat zgromadził wiele wyróżnień, w tym Srebrną Nagrodę TPM (Total Productive Management) za efektywne zarządzanie i wykorzystanie maszyn i urządzeń w produkcji.

Grupa planuje dalsze inwestycje w browarach w Żywcu, Elblągu, Warce i Namysłowie, aby zbudować nowoczesny, zaawansowany technologicznie i elastyczny łańcuch dostaw. Inwestycje mają wspierać transformację spółki w kierunku zrównoważonego rozwoju oraz jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniający się rynek.

- Sposób, w jaki browary ze sobą współpracują i w jaki się wspierają, pozwala nam na lepsze wykorzystanie zasobów odnawialnych i realizowanie przełomowych inicjatyw w zakresie zmniejszania naszego oddziaływania na środowisko. Efektywna współpraca naszych browarów pozwala nam na zwiększenie siły naszych marek, a przez to poprawę ich widoczności na rynku - tłumaczy Tomasz Klima.

Źródło: Newseria

artykuł sponsorowany
materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »