Bank Pekao S.A. wyróżniony tytułem „Bank of the Year 2023 in Poland”
Bank Pekao S.A. otrzymał prestiżowy tytuł „Bank of The Year in Poland” od jednego z najważniejszych miesięczników branży finansowej – „The Banker” należącego do grupy The Financial Times. To wyjątkowe wyróżnienie zostało przyznane przez grono międzynarodowych ekspertów, którzy docenili instytucję za strategiczne podejście do prowadzenia działalności, a także wprowadzanie rozwiązań w zakresie cyfryzacji.
Nagroda została przyznana Bankowi Pekao S.A. za umiejętność dostosowania się do trudnych warunków związanych ze skutkami pandemii, kryzysu gospodarczego i konfliktu zbrojnego w Ukrainie. Mimo kryzysu bank stanął na wysokości zadania i wspierał swoich klientów w tym trudnym okresie. Doceniony został również za nieustający rozwój technologiczny:
- Gratulacje dla Banku Pekao S.A. za uzyskanie krajowego tytułu Bank of the Year - mówi Joy Macknight, redaktor naczelna "The Banker". - Jurorzy byli pod wrażeniem zdolności banku do szybkiej adaptacji, utrzymania silnych fundamentów oraz wsparcia klientów w pełnym wyzwań okresie, operując na wysoko konkurencyjnym rynku. Dodatkowo bank wykorzystuje przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym, zaawansowaną analitykę i rozwiązania chmurowe w celu poprawienia jakości obsługi klienta - dodaje.
Prezes Banku Pekao S.A. podkreśla również, jak ważnym wyzwaniem ostatnich lat było wdrażanie rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa i zapewnienia odpowiedniej płynności. Udało się sprostać tym wyzwaniom, za co został wyróżniony nie tylko tytułem "Bank of the Year in Poland", ale również mianem najbardziej odpornego banku.
- Jednocześnie w tym trudnym czasie skupiliśmy się na wspieraniu naszych klientów poprzez modernizację procesów i oferty produktowej, w szczególności poprzez rozbudowę funkcjonalności bankowości mobilnej PeoPay. Nasz bank po raz kolejny udowodnił swoją kluczową rolę na krajowym rynku, osiągając znaczny wzrost oraz utrzymując konkurencyjną pozycję. Było to możliwe dzięki skupieniu na czterech głównych filarach naszej strategii: Kliencie, Wzroście, Efektywności i Odpowiedzialności - dodaje.
Bank Pekao S.A. nie osiada jednak na laurach. W planach jest sukcesywne realizowanie dotychczas obranej strategii, między innymi w zakresie wykorzystania zaawansowanej analityki danych oraz nowoczesnych narzędzi wspierających sprzedaż w celu personalizacji oferty oraz poprawy jakości obsługi. Przykładem takiego rozwiązania jest Omnibank CRM. System w ułamki sekund reaguje na nowe informacje, dzięki czemu dostarcza klientom spersonalizowane komunikaty w aplikacji PeoPay oraz serwisie transakcyjnym Pekao24. Na tym jednak bank nie poprzestaje i już zapowiada wdrażanie kolejnych rozwiązań opartych na nowych technologiach.
- Nadchodzący rok jest ostatnim okresem realizacji naszej strategii "Odpowiedzialny bank. Nowoczesne bankowanie", dlatego koncentrujemy się na bieżących projektach strategicznych z zakresu transformacji cyfrowej oraz poprawy jakości obsługi we wszystkich segmentach biznesowych. Zauważamy także rosnącą rolę AI w gospodarce i nowe możliwości, jakie stwarza w bankowości, a które chcemy wykorzystać. W nadchodzącym roku będziemy pracować nad nową strategią, która będzie odpowiadać panującym trendom - mówi Leszek Skiba.
Bank Pekao S.A. jest drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z drugą co do wielkości siecią oddziałów w kraju. Obecnie obsługuje ponad 6,6 mln klientów i jest liderem w obsłudze klientów korporacyjnych. Wspomnieć należy również o jego silnej pozycji w segmencie private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Dzięki najlepszemu na rynku bilansowi, niskim kosztom ryzyka oraz silnym wskaźnikom kapitałowym, a także stabilności w kryzysowych czasach Bank Pekao otrzymał miano najbardziej odpornego banku w Europie w testach warunków skrajnych EBA.
Teraz została mu również przyznana nagroda "Bank of The Year" w konkursie prestiżowego miesięcznika "The Banker", wydawanego od 1926 roku przez The Financial Times Group. Magazyn jest jednym z najbardziej wiarygodnych i poważanych źródeł wiedzy na temat międzynarodowego sektora bankowego. W konkursie oceniano m.in. zdolności do osiągania dobrych, powtarzalnych wyników finansowych, skłonność do podejmowania wyzwań oraz wdrażania nowych rozwiązań.
- Od kiedy Bank Pekao wrócił w polskie ręce, przeszedł ogromną metamorfozę - zarówno pod kątem produktowym, technologicznym, jak i wizerunkowym. Mamy silną pozycję rynkową, a nasza marka jest rozpoznawalna nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Nie osiągnęlibyśmy tego, gdyby nie zaangażowanie naszych pracowników, którzy tworzą ten bank, ale jednocześnie są jego wizytówką na zewnątrz. Tytuł przyznany nam przez The Banker potwierdza, że obraliśmy odpowiedni kierunek rozwoju. Dlatego będziemy z jeszcze większą dumą realizować naszą strategię opartą na czterech filarach: klient, wzrost, efektywność i odpowiedzialność - mówi Piotr Zborowski, wiceprezes Banku Pekao S.A.