Jak ubezpieczają się polskie firmy? Polisa jednym z zabezpieczeń na kryzys

Ostatnie lata dla polskich przedsiębiorstw były niemałym wyzwaniem. Największymi ciosami dla polskich firm była inflacja oraz rosnące koszty - zarówno pracy, paliw, jak i energii. Spośród 88% firm, które podjęły działania, aby ochronić się przed trudną sytuacją gospodarczą, najwięcej, bo 63% musiało podnieść ceny produktów i usług. To wyniki raportu Wienera „Małe, średnie firmy - wielkie wyzwania na 2023”. Jedną z form zabezpieczenia przed kryzysem są ubezpieczenia - posiada je 96% MŚP.

Jak wynika z raportu, dla 77% przedsiębiorców największym wyzwaniem ostatnich lat była inflacja. 70% firm odczuło wzrost kosztów pracy i paliwa, a 58% wskazało na rosnące koszty energii i prądu. Aż 88% firm podjęło działania, aby ochronić się przed niekorzystną sytuacją gospodarczą. Najwięcej, bo 63% z nich musiało podnieść ceny produktów i usług. Ponad połowa ograniczyła wydatki na inwestycje. Co trzeci zaczął budować poduszkę finansową. Jedną z form zabezpieczenia przed kryzysem są również ubezpieczenia.

Ubezpieczenie na trudne czasy

Ochrona w postaci odpowiedniego ubezpieczenia może wesprzeć przedsiębiorstwo w trudnych, pełnych wyzwań czasach. Z badania firmy ubezpieczeniowej Wiener wynika, że obecnie aż 96% firm ma jakąkolwiek formę ubezpieczenia. Co druga z nich ma zarówno ubezpieczenia obowiązkowe, jak i dodatkowe. Najczęściej posiadanym ubezpieczeniem jest OC związane z prowadzeniem działalności (ma je 82% firm). Między 60 a 69% MŚP ma ubezpieczenia chroniące wyposażenie i maszyny, budynki lub NNW dla pracowników. Ubezpieczenie chroniące sprzęt elektroniczny i OC zawodowe posiada 52%, a zabezpieczające rzeczy przyjęte do sprzedaży ma 4 na 10 firm. Środki obrotowe ubezpiecza 31% firm, a wartości pieniężne 28%.

Reklama

"Zdarza się, że brak odpowiedniej polisy może doprowadzić do kłopotów finansowych firmy, a nawet jej upadku. Muszą o tym pamiętać szczególnie małe biznesy, bo to one są najmniej odporne na nieprzewidziane zdarzenia. Rolą ubezpieczycieli jest budowanie świadomości, by ubezpieczenia traktować jako podstawowy koszt prowadzenia biznesu. Taki krok zapewnia spokój i bezpieczeństwo, odciążając przedsiębiorców w obliczu codziennych, biznesowych wyzwań" - tłumaczy Adam Dwulecki, prezes Wiener.

Przy wyborze ubezpieczenia warto prawidłowo wycenić majątek

Najważniejszym czynnikiem wyboru ubezpieczenia dla 76% przedsiębiorców jest wysokość składki. Podobny odsetek firm zwraca uwagę również na zakres ubezpieczenia, czyli to, od jakich zdarzeń chroni polisa. Co druga firma decyduje o ubezpieczeniu, analizując sumy ubezpieczenia, czyli wysokość świadczeń, jakie może uzyskać w razie zdarzenia.

"Zawierając polisę, niezwykle ważne jest, by prawidłowo wycenić ubezpieczany majątek. W przypadku wyceny niższej niż rynkowa wartość, z ubezpieczenia otrzymamy maksymalnie kwotę widniejącą na polisie, resztę więc będzie trzeba pokryć z własnej kieszeni. Patrząc na dzisiejsze ceny produktów czy usług i porównując je z tymi choćby sprzed dwóch lat, różnica jest kolosalna. Przy zaniżonej sumie ubezpieczenia, przedsiębiorca w razie zdarzenia będzie ją musiał pokryć z własnych środków" - dodaje Adam Dwulecki, prezes Wiener.

Będąc przedsiębiorcą, nie wszystkim zdarzeniom można zapobiec. Dlatego Wiener stworzył Pakiet BIZNES - ubezpieczenie, które pokrywa koszty szkód związanych ze specyfiką danej branży. W razie nieszczęśliwego zdarzenia, przedsiębiorca może liczyć na pomoc w zakresie uszkodzenia firmowego majątku oraz sprzętu elektronicznego. Polisa obejmuje również odpowiedzialność cywilną i ubezpieczenie wypadkowe oraz oferuje szerokie wsparcie ekspertów w sporach prawnych.

Źródło informacji: Wiener


Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »