Polski internet 2019

Jak przeżyć poza siecią

Spędzić dwa dni z wyłączonym smartfonem i komputerem, a potem podzielić się doświadczeniami z rówieśnikami - do takiego wyzwania zachęcają młodzież NASK, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę i ich główny partner - Fundacja Orange. Ruszyła "Offline Challenge", organizowana przez nich kampania społeczna.

Jak wynika z badań NASK "Nastolatki 3.0", ponad 93 proc. młodzieży jest podłączona do sieci przez cały czas. Co trzeci nastolatek przegląda internet przez co najmniej 5 godzin na dobę a ponad 83 proc. młodzieży przyznaje, że zdarzyło jej się przebywać w sieci dłużej niż to planowała. - Widać wyraźnie, że internet jest w stanie zawładnąć czasem młodych ludzi. Chcemy im zaproponować chwilę odłączenia, refleksji. Chcemy powiedzieć im, że istnieje radość poza siecią - mówi Interii Anna Rywczyńska z NASK.

"Offline Challenge" adresowany jest do młodzieży, ale też do dorosłych. Z badań NASK wynika bowiem, że młodzi narzekają na brak kontaktu z rodzicami. Twierdzą, że oni też spędzają w sieci zbyt dużo czasu i zdarza im się przedkładać korzystanie ze smartfonu nad kontakty z dziećmi. Temat niekontrolowanego użytkowania internetu będzie analizowany w szkołach podstawowych i średnich. - Zależy nam aby nauczyciele promowali tę akcję w szkołach. Aby poświecili jej godzinę wychowawczą, może też lekcję informatyki - mówi Rywczyńska.

Reklama

Niektórzy podjęli już wyzwanie i spędzili 48 godzin poza internetem. Uczeń Kacper Petrus przyznał, że po wyłączeniu smartfona i komputera miał niespotykanie dużo czasu. - Zdałem sobie sprawę, ile godzin codziennie marnuję - mówi Interii uczeń warszawskiego liceum. Smartfona wyłączył na dwa dni również Łukasz Wojtasik z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. - Myślę, że takie wyzwanie daje pełne doświadczenie świata offline - twierdzi rozmówca Interii. I podkreśla, że nie oczekuje od młodzieży, że całkowicie odłączy się od sieci. - Liczymy, że zweryfikują swoje przyzwyczajenia, że odróżnią, co w sieci jest dobre i zauważą to, co zabiera im dużo czasu - mówi Wojtasik.

Kampania społeczna NASK i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę potrwa do końca roku. Wszyscy, którzy podejmą wyzwanie będą mogli podzielić się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych. - Zachęcamy do podzielenia się refleksjami również tych, którym nie udało się przetrwać dwóch dni offline - zachęca Łukasz Wojtasik. Organizatorzy zapowiadają, że kampania rozpoczyna długofalowe działania realizowane pod hasłem "Offline Challenge".

Ewa Wysocka

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »