Santander & tarcza finansowa PFR: eUmowy - prostsza droga przez formalności
Kryzys mamy co prawda nie tak straszny, jak wielu z nas się spodziewało, ale nie znaczy to, że nie trzeba kontrolować kosztów. Czy da się zaoszczędzić na umowach i kontraktach oraz formalnościach związanych z prowadzeniem działalności? Jak to zrobić doradza przedsiębiorcom Santander Bank Polska, dostarczając narzędzie - eUmowy. Co to takiego?
- Przedsiębiorcy zmagają się teraz z dużym wyzwaniem wynikającym ze spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią. Firmy potrzebują utrzymać ciągłość biznesową oraz miejsca pracy. Nasze nowe rozwiązanie, eUmowy, umożliwi firmom efektywnie zarządzać sprawami administracyjno-prawnymi związanymi z prowadzeniem ich działalności - mówi Arkadiusz Przybył, wiceprezes Santander Bank Polska.
Znajomość wszystkich przepisów, koszty związane z doradztwem prawnym oraz liczba formalności często są jednym z największych hamulców w biznesie. Szczególnie dotykało to małe firmy, które nie mogą sobie pozwolić na całe sztaby obsługujących je prawników, jak to jest w wielkich korporacjach. Dla małego biznesu jest to po prostu za drogie lub nieopłacalne.
A popełnić błąd - w czasie gdy koronawirus wciąż szaleje, a w związku z tym przepisy, obostrzenia i rozmaite regulacje zmieniają się niemal z dnia na dzień? Na przedsiębiorcach spoczywa duża odpowiedzialność, a za uchybienia mogą grozić kary. To może bardzo drogo kosztować, bo jak wiadomo nieznajomość przepisów nie zwalnia z odpowiedzialności. Dlatego każde rozwiązanie, które upraszcza i porządkuje tę sytuację to dla przedsiębiorcy naprawdę spore udogodnienie, bo życie i biznes muszą się przecież toczyć.
Takim narzędziem są udostępnione bezpłatnie eUmowy w bankowości internetowej Santandera Internet Mini Firma. Poprzez eUmowy uzyskujemy dostęp do aplikacji Umownik. To narzędzie umożliwia wygenerowanie aktualnej i zgodnej z prawem umowy w oparciu o ponad 30 dostępnych wzorów dokumentów. Jakie szablony umów tam znajdziemy? Oczywiście umów sprzedaży, zamiany, użyczenia, zlecenia, o dzieło, o poufności (NDA), o ochronie danych osobowych (RODO), o współpracy, dzierżawie, pożyczce, najmie i dziesiątki innych.
- Aplikacja Umownik to narzędzie, które umożliwi wygenerowanie i podpisanie przez internet aktualnej i zgodnej z prawem umowy - elektronicznie, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa i poufności wprowadzonych danych - mówi Arkadiusz Przybył.
Klienci banku mogą nie tylko korzystać z gotowych do podpisania dziesiątków szablonów umów, na bieżąco weryfikowanych przez prawników pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami. W aplikacji mogą tworzyć umowy o dowolnej treści lub wdrażać swoje wzory. Można udostępnić projekt umowy, a następnie prowadzić zdalne negocjacje z kontrahentem. Można weryfikować tożsamość poprzez selfie i podpisać umowę zaawansowanym podpisem elektronicznym.
- Umownik to kompleksowe narzędzie do podpisywania umów. Nasze podejście zakłada szerokie spojrzenie na proces zawierania umowy przez przedsiębiorcę. To nie tylko podpis elektroniczny, ale również proces tworzenia treści, negocjowania warunków, weryfikacji tożsamości, archiwizacji i dalszej pracy na danych w umowie, a nawet umożliwienie rozwiązywania sporów online. Tak szerokiej oferty nie ma żadne obecne na polskim rynku rozwiązanie do zawierania umów online - mówi Bartłomiej Majchrzak z Umownika.
- Zadbaliśmy o szybkość, bezpieczeństwo i poufność wprowadzonych danych. Użytkownik ma mieć pewność tego, co określa się jako bezpieczeństwo prawne, czyli że wszystko jest w zgodzie z aktualnymi przepisami. A równocześnie wszystkie tak stworzone dokumenty można mieć zawsze "pod ręką", bo cały czas są dostępne poprzez bankowość internetową. Co ważne, świadczymy usługi nie tylko w zakresie dostarczenia narzędzia do zawierania umów online, ale również doradzamy przy projektowaniu procesów biznesowych oraz wyborze odpowiedniej formy podpisu dokumentu, co pozwala na indywidualne podejście do każdego klienta - dodaje Bartłomiej Majchrzak.
Jak zatem korzystać z Umownika? Trzeba się zalogować do Mini Firma Internet i w zakładce "Usługi" wybrać eUmowy. Potem trzeba jeszcze udzielić jednorazowej zgody na przekazanie swoich danych do Umownika. Trzeba swoje dane uzupełnić i utworzyć hasło potrzebne do logowania się do aplikacji mobilnej Umownik.
Przygotowanie umowy w aplikacji zajmuje co najwyżej kilka minut. Nie trzeba jej drukować, podpisywać fizycznie ani wysyłać pocztą. Każdy stworzony tak dokument ma unikalny kod QR i ciąg znaków, który umożliwia zawsze jego weryfikację i wyklucza podrobienie. Do opracowywanej już umowy, czy też do już zawartej można wrócić na każdym urządzeniu. Kiedy udostępniamy projekt kontrahentowi można partnera dodatkowo zweryfikować za pomocą zdjęcia selfie, a już wkrótce z wykorzystaniem nr telefonu kontrahenta. Wszystko po to, żeby mieć pewność, że nikt nie podszył się pod jego tożsamość.
Korzystanie z eUmów może przynieść małej firmie spore oszczędności. Specjaliści twierdzą, że mogą one nawet sięgać do 80 proc. kosztów biurowych w skali roku. Nie mówiąc już o zaoszczędzonym czasie, tuszu i papierze, a więc i drzewach, i - co ważne - środowisku.
Twórcą Umownika jest LawBiz Technology sp. z o.o., poznański start-up, który projektuje narzędzia informatyczne dla prawników i służące do tworzenia elektronicznego obiegu dokumentów. Aplikacja Umownik była finalistą European Startup Days 2018 oraz Legal Tech Demo Day 2018.
ATR
Materiał powstał we współpracy z Santander Bank Polska