Best Brands 2022: znamy nominowanych do „Oscarów marketingu”

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

- Lista nominowanych pokazuje, co liczy się dla konsumentów teraz, czyli w tzw. "ciekawych czasach". Kategorie, w których zostaną przyznane nagrody, są mocno związane z trendami rynkowymi. Niesamowicie przyspieszony rozwój usług online, często w tradycyjnie offline’owych dotąd kategoriach czy masowe zainteresowanie obszarem sustainability - to tematy, które z pewnością pozostaną z nami na dłużej - mówi Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan.

Reklama

Nagrody, które odzwierciedlają trendy konsumenckie...

Do finału Best Brands Awards w każdej kategorii kwalifikuje się dziesięć firm. Nominacje odzwierciedlają siłę marek - na rynku i w relacji z konsumentem. Siła ta jest mierzona za pomocą unikalnej metodologii. To ona wyróżnia nagrody Best Brands na tle konkurencyjnych branżowych rankingów i plebiscytów. Siła marki mierzona jest za pomocą dwóch wskaźników: "Share of Wallet" oraz "Share of Soul". Pierwszy dotyczy rzeczywistego rynkowego sukcesu marki, drugi - jej atrakcyjności w oczach konsumentów. Za badanie odpowiada GfK Polonia, jeden z wiodących na świecie instytutów badań konsumenckich.

 - Nagrody są dopasowane do aktualnych trendów konsumenckich. Istotne jest dla nas polskie pochodzenie produktu, dostosowanie do postpandemicznej rzeczywistości, zbalansowanie proporcji offline i online, "kliento-centryczność". Z naszego globalnego badania Consumer Life wynika, że to w Polsce bardzo ważny trend, podczas gdy na świecie już niekoniecznie. I w końcu społeczna odpowiedzialność biznesu. Część tego obszaru, środowisko, to z kolei trend niezwykle istotny, bo znalazł się na trzecim miejscu w Polsce wśród konsumentów! Jednocześnie gorący temat w marketingu. W GfK właśnie wypuszczamy raport Green Mood, który szerzej omawia wpływ sustainability na postrzeganie marek - dodaje.

...oraz zwracają uwagę na nowe zjawiska

Trendy konsumenckie nieustannie się zmieniają, podobnie jak dynamicznie zmienia się biznes. Użytkownicy oraz odbiorcy nie tylko stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów, ale również zwracają baczną uwagę na wiele najróżniejszych aspektów, które jeszcze jakiś czas temu pozostawały dla nich bez znaczenia.

Co więcej, na rynku nieustannie pojawiają się nowe zjawiska, które znajdą swoje odzwierciedlenie wśród kategorii w kolejnych edycjach.

 Nominowani do nagród Best Brands zostali wybrani spośród 260 potencjalnych kandydatów w 34 kategoriach produktowych, a swoją opinię wyraziło 5 tys. respondentów

- Rozwój alternatywnej rzeczywistości, metaverse, pokazuje, że to już nie jest technologiczna nowinka dla geeków, ale zupełnie nowy wymiar codzienności, który bez wątpienia wpłynie na naszą przyszłość, w tym również na przyszłość całej naszej branży. Na pewno świetną wiadomością dla nas wszystkich jest to, że zeroemisyjność firm i konkurencyjność klimatyczna w końcu przestały być tylko opcją w budowaniu strategii, a stały się podstawą rozwoju współczesnego odpowiedzialnego biznesu - o czym będziemy rozmawiać podczas gali wręczenia "Oscarów marketingu" już 15 września - dodaje Putrzyński.

Oto pełna lista nominowanych do nagród Best Brands 2022:

Best Overall Brand

  • Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Bosch (mały sprzęt kuchenny)
  • Canon (sprzęt fotograficzny)
  • Fairy (środki do zmywania)
  • GoPro (kamery sportowe/drony)
  • JBL (urządzenia audio)
  • Lay’s (słone przekąski)
  • Philips (sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała)
  • Samsung (smartfony)
  • Sony (konsole do gier)

Best Polish Brand

  • Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Eveline (naturalne kosmetyki)
  • Hortex (żywność mrożona i lody)
  • Mlekovita (podstawowe artykuły spożywcze)
  • OnlyBio (naturalne kosmetyki)
  • Piątnica OSM (nabiał)
  • Tymbark (napoje bezalkoholowe)
  • Wawel (słodycze)
  • Wedel (słodycze)
  • Winiary (podstawowe artykuły spożywcze)

Best Omnichannel Brand

  • Bosch (mały sprzęt kuchenny)
  • GoPro (Kamery sportowe/drony)
  • Lidl (Sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Media Expert (sklepy z elektroniką)
  • Media Markt (sklepy z elektroniką)
  • Philips (elektryczny sprzęt do domu)
  • Rossmann (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • RTV Euro AGD (sklepy z elektroniką)
  • Samsung (telewizory)
  • Sony (konsole do gier)

Best Customer Centricity Brand

  • Allegro (sklepy online)
  • Bosch (mały sprzęt kuchenny)
  • Cif (środki czyszczące)
  • Domestos (środki czyszczące)
  • Fairy (środki do zmywania)
  • Lidl (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Media Expert (sklepy z elektroniką)
  • Nivea (środki do pielęgnacji włosów i ciała)
  • Rossmann (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Samsung (smartfony)

Best Sustainable Brand

  • BIO (Lidl) (żywność organiczna)
  • Bosch(mały sprzęt kuchenny)
  • Fairy (środki do zmywania)
  • Gerber (żywność organiczna)
  • Go Vege (Biedronka) (żywność organiczna)
  • JBL (produkty audio)
  • Media Expert (sklepy z elektroniką)
  • Nivea (środki do pielęgnacji włosów i ciała)
  • Philips (mały sprzęt kuchenny)
  • Samsung (telewizory)

 Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One


 

 


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »