Reklama

48 godzin cyfrowego detoksu

Przeżyj dwa dni bez internetu - zachęcają uczniów NASK, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę i Fundacja Orange - organizatorzy kampanii społecznej "Offline Challenge".

Jej celem jest zwrócenie uwagi na narastający problem nadużywania przez dzieci i młodzież internetu. Jak wynika z badań NASK "Nastolatki 3.0", ponad 93 proc. dzieci w wieku 13-17 lat jest dostępnych online przez cały czas.

Ponad 30 proc. nastolatków przegląda internet przez co najmniej 5 godzin na dobę, ponad 83 proc. badanych przyznaje, że zdarzyło im się przebywać w sieci dłużej niż planowali, co trzeci deklaruje, że przedkłada korzystanie z sieci ponad obowiązki szkolne, a dla 66 proc. ankietowanych internet jest środkiem na poprawienie złego nastroju.

Reklama

- Dla wielu młodych ludzi odłączenie się na dwie doby od sieci to dosyć abstrakcyjny pomysł. Zachęcamy jednak wszystkich do podjęcia tej próby. Ci, którzy się zdecydują, będą mieli okazję przekonać się jak silny jest ich związek z internetem i smartfonem, i co ewentualnie stoi za ich potrzebą intensywnego korzystania z sieci. Chcemy zainspirować ich do tego, aby bardziej konstruktywnie korzystali z mediów elektronicznych, robiąc jednocześnie więcej miejsca na aktywności offline - mówi Łukasz Wojtasik pomysłodawca akcji z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Offline Challenge adresowany jest nie tylko do młodzieży, ale też dla dorosłych. NASK i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zachęcają nauczycieli do promocji akcji w szkołach i dyskusji na temat nadużywania internetu. Rodziców zaś - do zaplanowania wspólnego czasu, nie mającego związku z siecią. - Późniejsze rozmowy o tym doświadczeniu mogą się przyczynić do lepszego rozpoznania potrzeb naszych dzieci, docenienia wspólnego czasu offline i w efekcie ustalenia zasad korzystania z mediów elektronicznych w domu - mówi Anna Rywczyńska, koordynatorka Polskiego Centrum Programu Safer Internet w NASK.

Do akcji "Offline Challenge" organizatorzy kampanii zaprosili młodych internetowych twórców i liderów opinii online. Wszyscy oni, za pośrednictwem mediów społecznościowych dzielą się refleksjami z podjętego wyzwania. - Najbardziej pozytywną rzeczą w trakcie "Offline Challenge" było to, że miałem więcej czasu dla siebie, na czytanie książki, na spotkanie się ze znajomymi, na uprawianie sportu, nie traciłem czasu bezproduktywnie wertując strony w internecie - mówi Piotr Psyllos, młody wynalazca. Akacja rusza jutro i potrwa do końca roku. Organizatorzy zapowiadają, że jest to początek długofalowych działań realizowanych pod hasłem "Offline Challenge".

ew

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »