Moonlit S.A. zadebiutuje na NewConnect

Moonlit Games S.A. to polski producent gier o software-house'owym rodowodzie. Zadebiutuje 26 czerwca na GPW. Akcjonariuszem i strategicznym partnerem jest duży gracz na rynku - PlayWay S.A., notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Moonlit Games S.A. to polski  producent gier o  software-house'owym rodowodzie. Zadebiutuje 26 czerwca na GPW. Akcjonariuszem i strategicznym partnerem jest duży gracz na rynku - PlayWay S.A., notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Strategia Spółki zakłada rozwój działalności o produkcję własnych gier w oparciu o autorskie, innowacyjne technologie i zaawansowaną strategię wydawniczą. W ramach przeprowadzonej emisji, Moonlit S.A. pozyskał 2 mln zł na rozwój działalności związanej z produkcją i wydawaniem własnych gier. W tym celu Spółka wyemitowała do miliona akcji, które stanowią 20% wszystkich akcji Spółki. Za debiut producenta na rynku NewConnect odpowiada Dom Maklerski Navigator.

Moonlit S.A. to producent m.in. gry Deadliest Catch: The Game, tworzonej na licencji Discovery Channel. Gracz - jako kapitan statku - wyrusza na Morze Beringa. Doświadczenie trudnej profesji oparte jest na kanwie programu Deadliest Catch "Najniebezpieczniejszy zawód świata". Podczas produkcji Spółka spotkała się z licznymi komentarzami ze strony graczy i fanów produkcji Discovery, którzy przekonywali, że świetnym sposobem na urozmaicenie zabawy będzie dodanie możliwości zarządzania załogą.

Reklama

Ponieważ oznacza to duży wzrost nakładów pracy i zmian w budżecie, Moonlit zdecydował się poprosić o wsparcie za pośrednictwem kampanii na Kickstarterze. Premiera gry na PC planowana jest na drugą połowę 2019 roku.

Moonlit rozpoczął pracę nad własnymi tytułami, zmniejszając jednocześnie ilość pracy wykonywanej na zlecenie. Tworzenie własnych gier do momentu ich wydania jest dla spółki kosztem i nie wygląda atrakcyjnie od strony księgowej. Jest to jednak inwestycja, która przyniesie zysk znacznie większy niż praca wykonywana na zlecenie - mówi Michał Gardeła, CEO Moonlit S.A.

Debiut na rynku NewConnect to kolejny ważny etap rozwoju Spółki. Aktualnie w produkcji jest siedem tytułów od opierających się o pixel art, poprzez symulatory, aż po gry multiplayer. Dywersyfikujemy nasze projekty w poszukiwaniu własnej niszy. Inwestorzy doceniają nasz model biznesowy - dadał CEO Moonlit S.A.

Spółka zrealizowała dotąd 16 produkcji na zlecenie, a w ciągu najbliższych 4 lat planuje wydać 7 produkcji własnych, w tym jedną tworzoną przy urzyciu autorskiej technologi Angular Light - rewolucyjnej technologi oświetlenia 2D. Plany wydawnicze studia wynikają z wiedzy i doświadczenia zdobytego u boku uznanych wydawców, co zapewnia znaczącą przewagę konkurencyjną.

Firma tworzyła technologię i gry dla takich spółek jak PlayWay, Ultimate Games oraz Bloober. Wśród znaczących osiągnięć technologicznych można wymienić jedną z najbardziej zaawansowanych symulacji wody do silnika Unity, czyli UWS, zastosowany w hitach takich jak "Ultimate Fishing Simulator" czy "The Raft". Pomysł na innowacyjną technologię oświetlenia do gier 2D został nagrodzony drugim miejscem w ogólnokrajowym konkursie GameINN 2017 roku i jest on nadal rozwijany.

***

Moonlit to ponad 20-osobowy zespół developerów z Krakowa. Firma funkcjonuje na rynku od ponad 5 lat, do tej pory koncentrując się na wykonywaniu prac zleconych przez zewnętrzne studia i wydawców. Działalność ta przełożyła się na zdobycie cennego doświadczenia i zbudowanie solidnego portfolio ukończonych projektów.

Wśród partnerów firmy są m.in.: PlayWay, Ultimate Games, Bloober Team, GameKraft, PunchPunk, Slitherine/Matrix Games, The Lordz Games Studio oraz Frozen District. Praca nad różnorodnymi projektami gwarantuje szerokie kompetencje producentów, programistów, grafików i game-designerów.

Moonlit rozpoczął pracę nad własnymi projektami: flagowym projektem jest "Baikonur". Będzie to survival symulator, w którym gracz musi opuścić Ziemię przy pomocy po radzieckiego promu, znajdującego się w opuszczonym kosmodromie w Kazachstanie. Aby było to możliwe, gracz musi samodzielnie naprawić prom kosmiczny Buran.

Akcja osadzona będzie w postapokaliptycznej rzeczywistości. Wymienić warto również tworzoną na licencji Discovery gry "Dedliest Catch: The Game", opartą o popularny serial o tej samej nazwie oraz "Thief Simulator mobile", port na urządzenia mobilne produkcji która odniosła duży sukces sprzedażowy na platformie PC.

Interia.pl oprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »