Platforma Zalando od października w Polsce

Zalando, wiodąca europejska platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia, niedawno uruchomiła nową usługę Pe-owned, pozwalającą klientom na kupowanie i sprzedaż odzieży używanej.

Polska jest jednym z pierwszych krajów, w którym oferta została wprowadzona. Zalando udostępniło usługę także w Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Francji i Holandii.

  Zainteresowanie odzieżą używaną wciąż rośnie

Trend oparty na kupowaniu i sprzedawaniu odzieży używanej wciąż rośnie. W czasach dużej świadomości konsumenckiej, klienci chętnie wspierają odpowiedzialny biznes, decydując się na to by dać ubraniom drugie życie.

Zalando przeprowadziło badanie na europejskich rynkach (w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Francji i Holandii), aby sprawdzić, jaki jest stosunek klientów do odzieży z drugiej ręki. Wyniki wskazują, że konsumenci chętniej sprzedają niż kupują ubrania używane. W Polsce natomiast, aż 62 proc. ankietowanych to jednocześnie sprzedawcy i nabywcy odzieży używanej.

Reklama

Najpopularniejszymi kategoriami używanej odzieży, którą kupujemy są: odzież damska, obuwie i odzież dziecięca. Co ciekawe, spośród badanych rynków europejskich to właśnie Polacy wyjątkowo chętnie kupują ubranka dla dzieci z drugiej ręki - aż 61 proc. ankietowanych wskazało je jako najpopularniejszą kategorię, podczas gdy europejska średnia wynosi 40 proc.. Najpopularniejszym zakupem odzieży używanej  w Polsce była garderoba damska, sięgając 78 proc. (średnia 70 proc.).

Klienci wybierają odzież online z wielu powodów

Najpopularniejszym czynnikiem, decydującym o zakupie odzieży używanej w Europie jest chęć zawarcia korzystnej transakcji. Stosunek jakości do ceny w przypadku ubrań z drugiej ręki jest często dużo korzystniejszy niż dla produktów prosto ze sklepowej półki. Ankietowani wskazywali również na pragnienie, aby dać ubraniom drugie życia oraz wspieranie zrównoważonego handlu jako główne czynniki decydujące o zakupie używanego asortymentu. Dla Polskich klientów, kluczowe okazały się ponadto przystępne ceny garderoby dziecięcej.

Klienci dostrzegają też bariery w kupowaniu odzieży używanej

Zakup odzieży używanej, choć coraz popularniejszy, dla wielu klientów nadal wiąże się z pewnymi barierami. Europejczycy jako niewygody kupowania ubrań z drugiej ręki najczęściej wskazywali: drogie opłaty pocztowe (31%), trudny bądź niemożliwy zwrot zakupów (30%), kiepska jakość zdjęć produktów (27%), za mało szczegółowy opis produktów (26%), długotrwałe szukanie potrzebnych artykułów (25%), indywidualnych sprzedawców, którzy nie wydają się godni zaufania (24%).

Polacy za największe bariery dla zakupów odzieży używanej wymieniali: niskiej jakości zdjęcia produktów (34%), ubogie opisy (40%) i kupiony produkt niezgodny z opisem (26%). Oferta Zalando Pre-Owned może okazać się długo wyczekiwanym rozwiązaniem powyższych problemów, ponieważ w swojej nowej usłudze platforma łączy możliwość zakupu i sprzedaży odzieży używanej z najwyższej jakości obsługą klienta, bezpieczeństwem zakupów oraz wygodą znaną i cenioną z regularnej oferty firmy.

Sprzedaż odzieży online również cieszy się zainteresowaniem

Ubrania z drugiej ręki dostały szansę, aby trafić do naszych szaf i dostać nowe życie, ale oprócz zakupów, chętnie też sprzedajemy odzież, którą przestaliśmy już nosić. Najczęstszymi motywami do sprzedaży swoich ubrań są dla Europejczyków: chęć pozbycia się garderoby, która przestała już pasować (Polska 76%, średnia 60%), zrobienie miejsca w szafie (Polska73%, średnia 54%), osiągnięcie zysku (Polska 59%, średnia 51%), danie ubraniom nowego życia (Polska 75%, średnia 45%).

Największymi barierami dla sprzedaży online są natomiast: trudności w sprzedaży produktów (Polska 47%, średnia 32%) oraz męcząca komunikacja z kupującymi (Polska 39%, średnia 32%). Również tych problemów nie znajdziemy w usłudze Pre-Owned proponowanej przez Zalando.

  Oferta Pre-Owned była oceniana bardzo pozytywnie jeszcze zanim weszła w życie

Ankietowani, zapytani o nową usługę Zalando, z miejsca ocenili ją bardzo pozytywnie. Szczególnie ciepłym przyjęciem cieszyła się ona w Polsce. Aż 91 proc. Polaków (średnia 80 proc.) zadeklarowała, że odwiedzi nową zakładkę na stronie a 82 proc. (średnia 68 proc.) zadeklarowało, że zrobiłoby zakupy korzystając z nowej oferty. 80 proc. (średnia 70 proc.) Polaków zaznaczyła, że opowiedziałoby o nowej usłudze znajomym, a 74 proc. (średnia 63 proc.) twierdzi, że nowa kategoria doskonale do nich pasuje. Ankietowani zgodnie twierdzili też, że nowa oferta doskonale pasuje do Zalando (75 proc. ankietowanych).

 Wygoda i odpowiedzialność

Oferta Zalando Pre-owned pozwala na wygodny zakup i sprzedaż odzieży używanej. Wyróżnia ją niezwykła wygoda, bezpieczeństwo, szeroki asortyment, a także zgoda z zasadami odpowiedzialnego biznesu. Od 5 października usługa jest dostępna także w Polsce.

 
Dowiedz się więcej na temat: odzież | ciucholand | tanie ubrania | branża odzieżowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »