Czy Carrefour przejmie Ahold Polska?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ma podjąć decyzję o planowanym przejęciu Ahold Polska przez Carrefour. Komisja Europejska (KE) zdecydowała o przekazaniu sprawy do polskiego organu antymonopolowego, gdyż ma ona wpływ na konkurencję tylko na terytorium Polski.

Tym samym KE postąpiła zgodnie z wnioskiem prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ahold Polska jest częścią mającej siedzibę w Holandii grupy Ahold; tak jak Carrefour, jest właścicielem m.in. sieci hiper- i supermarketów.

W grudniu Ahold poinformował, że jest gotów odsprzedać Ahold Polska Carrefourowi za 375 mln euro. Firmy wystąpiły do KE o zgodę na fuzję. Ale UOKiK zwrócił się do KE o przekazanie mu sprawy, argumentując, że przejęcie "zakłóci konkurencję na szeregu rynków znajdujących się na terenie Polski, które noszą wszelkie znamiona rynków odrębnych oraz nie stanowią znacznej części wspólnotowego rynku".

Reklama

W komunikacie prasowym KE wyjaśnia, że obszary działalności Carrefour i Ahold Polska nakładają się na siebie przede wszystkim na rynku sprzedaży detalicznej artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku poprzez nowoczesne kanały dystrybucji (hipermarkety, supermarkety i sklepy dyskontowe) w Polsce.

Z punktu widzenia efektywności oraz aby nie dzielić przedmiotowej transakcji, Komisja zdecydowała się przekazać całą sprawę do Polski - w tym również te rynki, które wydają się nie prowadzić do zakłócenia konkurencji, gdyż wspólne udziały przedsiębiorców nie przekraczają 15 proc. (czyli krajowy rynek zaopatrzenia w artykuły konsumpcyjne codziennego użytku, oraz lokalne rynki detalicznej sprzedaży paliw).

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | przejęcia | Komisja Europejska | Polskie | Carrefour | sprawy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »